ذبیح الله محمدی

Zabihullah Mohammady

ذبیح الله محمدی

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

ذبیح الله محمدی (به انگلیسی: Zabihullah Mohammadi) هنرمند ایرانی، متولد 1320 ملاشیر الیگودرز استان لرستان و درگذشته 1400 است.

آقای ذبیح الله محمدی، از هنرمندان سرشناس ایران می‌باشد.

ذبیح اله محمدی در روستای ملاشیر الیگودرز در خانـواده ای سنتـی چشم به جهان گشود.
از همان آغاز کودکی عشقش به خوانــدن و نقاشــی را آشکار نمود . به گونه ای که پس از پایان دومین سال تحصیلـش می توانسـت به خوبی شاهنـامه را بخواند. دو سـالی که تنـها تجربه ی آموزش رسمی وی بود و او پس از آن نتوانست به تحصیل ادامه دهد. به تشویق و حمایت‌های پدر ، ذبیح اله کم کم به نقـال و داستان سرای روستـا تبدیل شد ، همه گردش جمع می شدند تا او برایشان از رزم رستم و اشکبوس و هفت خوان و ضحاک بگوید ، شب نشینی هایی که گاه تا سپیده دم طول می کشید. امّا گویا جای تصویر خالــی بود ، ذبیـج اله برای شرح داستانهـایش شروع به نقاشـی نمود. نقاشی با ابزاری ابتدایی که خود او به زحمت تهیه می کرد . داستانهای او حالا جان گرفتــه بودند ، بیژن در چاه بود ، سیمرغ پرواز می کرد و رستم در جنگ با اکوان دیو بود. در سنین نوجوانی و جوانی او همچنـان پر از شوق آموختن بود ، او توانسـت قرآن کریـم را از حفظ نماید و بسیاری از کتب ارزشمند ادبیات کلاسیک ایران را بخواند. او پس از ازدواج به خوزستـان و شهر سربنـدر مهاجـرت می کند و شغـل‌های مختلفـی را تجربه می کند با این همه او نقاشی کردن و خواندن را رها نکرد. در سالهــای گذشتـه ، با انتشار نقاشی‌های محمدی ، کارهای وی به بسیاری از گالـری ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی راه یافت. آثار وی در مورد توجه قرار گرفت ، راجر کاردینــال ، کسـی که برای نخستیـن بار واژه ی اوت سایندر آرتیست را برای هنرمندان خود آموخته به کار بـــرده است ، در باره ی آثار او می نویسد: “ آثار او مرا به یاد نقاشی‌های سرخپوستان آمریکایی می اندازد ، اسب ها ، شخصیـت ها و فضاها، درکل آثار او استثنایی و منحصربفرد و استادانه است ” ذبیح اله محمدی هم اکنون در سن 75 سالگی ، هر روزش را با نقاشی شروع می کنـد و تا ساعت ها دست از نقاشی کشیدن بر نمیدارد. او با نقاشی هایش زندگی می کند ، با آنـــها می خوابد ، خوابشان را می بیند ، با آنها می خندد ، گاه در جنـگ است و گاه برای سهراب داستانهایش بغض می کند. این روزها احساس می شود که او بیش از پیش عاشق نقاشی کردن است، گویی تازه مجالی پیـــش آمده تا به دور از روزمـرگی ها غریب و غـم‌های زمانه ، منیژه عاشق بیـژن شود ، سهراب به گردآفرین نظر کند و سیاوش بار دیگر از آتش بگذرد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت