پریسا میر

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

پریسا میر (به انگلیسی: Parisa Mir) هنرمند ایرانی، متولد 1356 است.

خانم پریسا میر، از هنرمندان ایران می‌باشد.

تحصیلات
– فارغ التحصیل رشته پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران

بیوگرافی
از دوران کودکی و نوجوانی به ادبیات و به ویژه شعر علاقه‌مند بودم و همواره با نشریه‌های ادبی همکاری می‌کردم. در سال 1385 کتاب شعری با عنوان بارانی و کلاه که شامل اشعار من و برادرم دکتر علی میر بود تالیف کردم.

از سال 1390 فعالیت هنری خود را در زمینه نقاشی آغاز کردم و در سال 1392 دوره شش ماهه مبانی هنرهای تجسمی را در مجتمع فنی تهران گذراندم.

از سال 1393 آموزش نقاشی را در کارگاه نقاشی آزاد آقای رضا عنصری آغاز کرده و هر چه بیشتر با نقاشی معاصر و هنر مدرن آشنا شدم. مفاهیم ادبی و شعر و واژه ها همیشه در نقاشی‌های انتزاعی من جایگاه ویژه ای دارند.

در تیر ماه امسال همکاری خودم را با سرکار خانم دکتر امیدواری، استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و برادرم دکتر علی میر، استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران پیرامون برپایی گروه هنر و پزشکی آغاز کردم.
با توجه به اثرات مفیدی که نقاشی در زندگی شخصی من داشت در آبان ماه امسال، مقاله ای تحت عنوان اثرات نقاشی بر درمان بیماری‌ها در هفته نامه سلامت به چاپ رساندم.
پس از برپایی فعالیت هنر درمانی بخش رادیوتراپی بیمارستان امام خمینی، تصمیم گرفتم بخشی از عواید نمایشگاه نقاشی خودم را به فعالیت هنر درمانی اختصاص بدهم تا بتوانم با ارائه راه حل‌های ساده، التیامی بر لحظات سخت زندگی خود و دیگران باشم.

نمایشگاه‌های گروهی
– اسفند 1394 نمایشگاه ویس، باغ موزه قصر، تهران
– خرداد 1396 گروه نیدرا آرت، گالری دل آرته، رم
– شهریور 1396 نمایشگاه صلح، برج میلاد، تهران
– آذر 1396 گالری ایدل، استانبول
– آذر 1396 گالری مه و ماهی، کرج
– شهریور 1397 گالری ایده، نمایشگاه گروهی انتزاع فیگوراتیو، تهران

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت