احمدرضا احمدی

Ahmad Reza Ahmadi

احمدرضا احمدی

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، شاعر، نمایشنامه نویس

 معرفی/ بیوگرافی:

احمدرضا احمدی (به انگلیسی: Ahmad Reza Ahmadi) هنرمند ایرانی، متولد 1319 در کرمان و 20 تیرماه 1402 در تهران است.

آقای احمدرضا احمدی، از هنرمندان و اساتید سرشناس ایران می‌باشد.

بیوگرافی
​احمد رضا احمدی، شاعر، نقاش و نمایشنامه نویس می باشد. او توسط مرکز هنرمندان ایران، به عنوان موسس و پایهگذار موج شعر نو و همچنین پیشگام سورئالیسم در ادبیات کودکان شناخته شده است. او تحصیلات دبیرستانی خود را در مدرسه دارالفنون به پایان رساند. او به عنوان یک نوجوان، رویدادهای مهم مانند ظهور ناسیونالیسم و امید به یک دولت منتخب دموکراتیک را تجربه کرد. ورود او به بزرگسالی مصادف با افزایش قدرت روحانی در ایران به رهبری آیت الله خمینی بود. میتوان گفت که اشعار احمدی، علیرغم شرایط آشفتهی آن دوران متولد شدند، زنده ماندند و در نهایت بال و پر گرفتند و رونق یافتند.

“سفر در شب “یکی از قوی ترین کارهای احمدی است که به موضوعات اجتماعی، صلح، همزیستی، تحمل و همکاری اشاره می کند. کرمهای شب تاب، پیامبران صلح هستند که نور، دانش، زیبایی و شادی را به ارمغان می آورند. تضادی بین تاریکی و نور وجود دارد که در نهایت نور بر تاریکی چیره میشود. با انتخاب عناصر از طبیعت و زندگی انسانی و ترکیب آنها با یکدیگر، نویسنده موفق به ایجاد فضای پر از تصاویر حسی شده است.

رویا و تخیل، دو مؤلفه اصلی در داستانسرایی احمدی هستند. احمدی، دنیاهایی را در برخور باهم ایجاد میکند که در آن همبستگی، عشق، نفرت، بیگانگی و تنهایی وجود دارد، و در نهایت راهی برای پیوند و یکپارچگی، آزادی و دوستی بین آنها قرار می دهد. اگر چه داستان هایش عمیقا در سنت‌های فرهنگی ایران ریشه دارد، اما تم هایی که برمی گزیند، جهانی هستند و برای سنین و فرهنگهای مختلف کاربرد دارند.

احمدرضا احمدی، موفق به دریافت جوایز زیادی ازجمله جایزه ملی، فرهنگی و هنری (بیژن جلالی) برای مجموعه ی اشعارش در سال 1385 شد. در سال 1388، اثر پرواز در شب او توسط شورای کتاب کودکان به عنوان بهترین داستان در زمینه صلح در IBBY هند انتخاب شد و در سال 1388، وی موفق به دریافت جایزه مداد پرنده از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شد. نوشته‌های او به دلیل خلاقیت در ترکیب ساختارهای شعر و نثر، بسیار منحصربفرد است. اشعار وی به زبان‌های مختلفی از جمله عربی، ارمنی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و کره ای ترجمه شده است.

احمدرضا احمدی 20 تیر 1402 در سن 83 سالگی در تهران چشم از جهان فرو بست.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا
• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت