نیلوفر کفایتی

Niloofar Kefayati

نیلوفر کفایتی

 تخصص/مهارت:

مجسمه ساز،

 معرفی/ بیوگرافی:

نیلوفر کفایتی (به انگلیسی: Niloofar Kefayati) هنرمند ایرانی، متولد تهران است.

خانم نیلوفر کفایتی، از هنرمندان مجسمه‌ساز سرشناس ایران می‌باشد.

کارشناس مامایی از دانشکده علوم پزشکی کرمان

ایشان درباره خود چنین گفته است: « از سال 1382 به دلیل علاقه زیادی که به هنر داشتم وارد این وادی شدم و شروع به فراگیری هنر در زمینه‌های مختلف کردم .از طراحی و نقاشی شروع کردم و وارد رشته‌های دیگر شدم و سرکی هم به سفالگری، سوزن دوزی و دوخت‌های سنتی، نقش برجسته ، مجسمه سازی، خط و نقاشی خط و.. خلاصه هر آنچه که در هنر دلم را می ربود واردش شدم.

تاکنون سه نمایشگاه انفرادی داشته ام ودر چندین نمایشگاه گروهی در ایران و در خارج از ایران شرکت کرده ام ( رم ، امریکا، ترکیه ، لندن) و در چندین آرت فر ( پارما، پادوآ، فورلی ایتالیا) و در چهارمین جشنواره تجسمی فجر در بخش مجسمه سازی حضور داشته ام.

از سال 1393 به آموزش خط پرداختم .المان خط در نقاشی بسیار جذاب بود برایم و بعد از مدتی هم به آموزش فرم‌های مدرن خط رو آوردم.در زمان تمرینات خط به کار با مرکب بسیار علاقمند شدم.و از آنجایی که علاقه زیادی از دیرباز به روانشناسی و مطالعه کتب روانشناسی دارم هنگام کار با مرکب به یاد آزمونهای رورشاخ افتادم.این سایکولوژیست با استفاده از لکه‌های متقارن مرکب و نمایش این لکه ها به مراجع و پاسخ هایی که فرد با دیدن این لکه ها و تصاویر درون این لکه ها میداد، جهت شناسایی و سنجش ساختار شخصیتی فرد که با تاکید بر شیوه‌های ناهوشیار مراجع در پاسخ دادن به آن است، بکار گرفته می شود.البته الهام بخش دکتر رورشاخ در ابداع این آزمون هم دکتر آلمانی بنام جاستینوس کرنر بود.دکتر کرنر در سال 1857 کتابی از سروده هایش را چاپ می کند که هر سروده ی این کتاب از یک لکه جوهر تصادفی الهام گرفته شده بود.

من از سال 95 شروع به نقاشی با مرکب و با این روش کار کردم و آثار این نمایشگاه کنونی هم در طی این دو سال خلق گردیده اند.

در طی این دوسال حدود 150 عدد اثر خلق کرده ام که 76 عدد از آنها جهت نمایش انتخاب شدند .همه آثار با مرکب روی ورق و مقوای گلاسه در سایز‌های A4وA3و کمی بزرگتر خلق گردیده اند.

– این مجموعه از کارهایم از تلفیق هنر و روانشناسی بوجود آمده اند و به دلیل گرفتن ایده کار از آزمونهای رورشاخ نام این مجموعه را* من و رورشاخ* انتخاب کردم»

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
nilofarkefayati

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت