روح الله عطائیان

Ruhollah Ataiian

روح الله عطائیان

 تخصص/مهارت:

خطاط و خوشنویس،

 معرفی/ بیوگرافی:

روح الله عطائیان (به انگلیسی: Ruhollah Ataiian) هنرمند ایرانی، است.

آقای روح الله عطائیان، از هنرمندان خطاط سرشناس ایران می‌باشد.

روح الله عطائیان، طراح گرافیست، نقاش، خوشنویس، هنرمند ساکن تهران، در زمینه‌های مختلف هنر و گرافیک فعالیت داشته و در موسیقی و عکاسی هم دستی بر آتش دارد. به دلیل علاقه شدید به هنر و زیبایی‌ شناسی، از هر موضوعی که به نحوی جنبه بصری خوبی داشته باشد استفاده میکند تا آثارش را خلق نماید. ایشان دید خود را نسبت به جهان اطرافش متفاوت دانسته و برای بیان احساسات درونی، از ترکیب خط و نقاشی یا فرم دادن به ساختار حروف استفاده میکند و در تمامی آثارش، الهام از طبیعت نقش به سزایی دارد.

از فعالیت‌های این هنرمند، برگزاری چند نمایشگاه انفرادی، طراحی جلد برای کتابها و مجلات معتبر، سابقه تدریس در آموزشگاه‌های هنری، طراحی صدها پوستر در زمینه‌های مختلف برای وزارت خانه ها وارگانها، طراحی لوگو و آرم برای موسسات داخلی و خارجی، شرکت در جشنواره‌های مختلف هنری داخلی و خارجی می باشد. این هنرمند راجع به سبک آثار خودش اینطور بیان میکند که: “فرم خاص حروف فارسی دارای ساختار بسیار جالب و گرافیکی می باشند. من سعی میکنم در کارهام بیشتر به فرم‌دهی رنگی و شکلی اهمیت بدهم و نه به تکنیک‌های رایج و معمول که دوستان هنرمند روی بوم پیاده می کنند و در خلق آثار، کاملا خودم را رها و آزاد میگذارم و معمولا تابع قاعده خاصی نیستم چون به نظرم هنر باید از عمق احساس فوران کند، اگر با شعری ارتباط عمیق برقرار کنم، بلافاصله در ذهنم طرحی برای اون شعر مجسم میکنم و برای اتودزنی اولیه هر جا که باشم دست به کار میشوم.”سبک نگارش خوشنویسی حسی (پریشان نویسی) برای اولین بار توسط این هنرمند معرفی و ارایه میگردد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
ruhollahataeyan

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت