اسماعیل نیکبخت زاویه

Esmaeil Nikbakht Zavieh

اسماعیل نیکبخت زاویه

 تخصص/مهارت:

خطاطی و خوشنویسی،

 معرفی/ بیوگرافی:

اسماعیل نیکبخت زاویه (به انگلیسی: Esmaeil Nikbakht Zavieh) هنرمند ایرانی، متولد 1324 در جلفای تبریز است.

آقای اسماعیل نیکبخت زاویه از هنرمندان سرشناس ایران می‌باشد. او سال 47 در راه آهن کار خود را آغاز کرد؛ کاری که هیچ ارتباطی با دنیای هنر نداشت. به خوشنویسی علاقه داشت. اسماعیل نیکبخت زاویه در محضر اساتیدی چون یدالله کابلی و غلامحسین امیرخانی آموزش دید. علاقه‌مندی‌اش به خوشنویسی و فعالیت در این حوزه باعث شد تا در سال 1352 به عنوان خوشنویس به مجلس سنا منتقل شود. در مدت فعالیتش در مجلس آثاری خلق کرد که به عنوان تابلوهای نفیس ماندگار شدند. در حال حاضر نیز تابلونوشته‌هایی چرمی و تذهیب‌شده در مجلس وجود دارند که از آثار او هستند.

خوشنویسی چندین کتاب ادبی مانند «گلستان سعدی»، «بوستان سعدی»، «رباعیات خیام»، «گلشن راز»، «دیوان بابا طاهر» و «دیوان حافظ» برای 3 بار در کارنامه هنری این هنرمند برجسته قرار دارد. همچنین او هزار صفحه از «شاهنامه فردوسی» محمد سلحشور را نیز خوشنویسی کرده است.

سال‌ها فعالیت خود را در این حوزه ادامه داد و پس از سال 1377، به عنوان مدرس خوشنویسی به کار مشغول شد و در انجمن خوشنویسان ایران به هنرجویان آموزش داد. او همچنان نیز بی‌وقفه در این انجمن تدریس می‌کند.

اسماعیل نیکبخت زاویه در نمایشگاه‌های جمعی جهان اسلام و کاتب قرآن و نمایشگاه‌های متعدد خوشنویسی همراه با انجمن خوشنویسان ایران شرکت کرده و در موزه هنرهای معاصر نیز آثار خود را در معرض دید عموم قرار داده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت