کمال میرطیبی

 تخصص/مهارت:

خطاطی و خوشنویسی، صنایع دستی

 معرفی/ بیوگرافی:

سید کمال میر طیبی (به انگلیسی: Seyyed Kamal Mir tayebi) هنرمند ایرانی، متولد سال 1332 در روستای شهوه از توابع اراک است.

آقای کمال میرطیبی از هنرمندان سرشناس ایران می‌باشد.

سید کمال میرطیبی پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی به تهران آمده و به مدت 2 سال نزد استاد کاری به نام ابوطالب به یادگیری و شاگردی کار منبت روی مبل مشغول گردید. سپس در سال 1352 با شرکت در آزمون ورودی وزارت فرهنگ و هنر، و قبولی در امتحان عملی منبت، به استخدام رسمی آن وزارتخانه در آمد. پس از آن رشته‌های معرق، منبت و مشبک منبت و … را نیز فرا گرفت. ایشان سابقه تدریس در مرکز آموزش‌های هنرهای سنتی و نیز تدریس در دانشگاه‌های الزهرا، سوره، هنر، مرکزآموزش میراث فرهنگی، هنر اسلامی تبریز، دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه کاشان، دانشگاه جامع علمی کاربردی، و آموزشگاه شخصی خویش را در کارنامه دارد. در سال 1379 موفق به اخذ مدرک درجه یک هنری دکترای چوب، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید.

کمال میرطیبی همچنین به مدت 15 سال عهده دار مسئولیت سرپرستی کارگاه معرق و منبت سازمان میراث فرهنگی بوده است. ایشان سابقه حضور در کلیه نمایشگاه‌های معتبر داخلی از جمله نگاره‌های چوبی در سعدآباد، میراث فرهنگی، اصفهان، شیراز و … را در کارنامه خود دارد. همچنین موفق به نمایش آثار خود در نمایشگاه‌های خارجی از جمله نمایشگاه‌های کشور آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، ژاپن، لبنان، فرانسه ، پاکستان و … گردیده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
k_mirtayyebi

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت