فریدرضا صدیقی

FaridReza Sedighi

فریدرضا صدیقی

 تخصص/مهارت:

عکاس،

 معرفی/ بیوگرافی:

فریدرضا صدیقی (به انگلیسی: Farid Reza Seddighi) هنرمند ایرانی، متولد 22 اسفند 1340 است.

آقای از عکاسان سرشناس ایرانی است. او درباره خود چنین گفته است:
«به نام نور
همیشه عاشق نور بوده ام.
صورت معنوی این معشوق را در قاب ادبیات، موسیقی و خوشنویسی به تماشا نشسته ام و صورت قابل لمسش را در کادر عکاسی! توشه راهم در تمامی این جاده‌های عشق جز جانی شیفته و دانشی بعضاً خودآموخته نبوده است.
نه جایزه ایی برده ام و نه نمایشگاهی برپا داشته ام. چرا که همیشه در سفرم! جایزه و دلخوشی ام گاه لبی به تبسم شکفته و گاه دهانی به حیرت گشاده بوده است آنگاه که دوستی حاصل کارم را پیش رو داشته و به آن زل زده است.
استفاده از عناصر طبیعی جهت بیان تلویحی زوایای مختلف زندگی بشری، درست همانگونه که هستند، در ادبیات و بخصوص شعر سابقه ایی بس عمیق دارد.
شاعر شب را ترجمان روی سیاه نامردمان، صبح را طلایه دار نیکان، خار و گُل را رنج و راحت و… می انگارد و اینهمه را دستمایه بیان ناگفته ها می نماید.
برآن بوده ام که چنین آنم لیکن با نور نه کلام. بنامم.
عکاسی جزءگرا هستم “(Nature-oriented ideography) سبک کارم را می توانم “بودنگاری طبیعت مدار و بیشتر از لنزهای تله استفاده می نمایم.
اهمیت زیادی برای عنوان عکس قائلم و می اندیشم که عنوان صحیح به بیننده کمک می نماید که این سبک از دیدن را در درونش پرورش داده و به صورت زبانی بسیار کاراتر از زبان معمولی فرا گیرد و اشاعه دهد. اما بسیار و بسیار نیز پیش آمده است که تنها رسالتم از گرفتن عکسی هدیه یک زیبایی (یا حتی زشتی) دست نخورده به مخاطب بوده است با پاسداشت مصرانه دوشیزه گی اش. 35mm, 6*4.5, 6*6, 6*7* و کلام آخر اینکه: به فیلم(اسلاید) وفادار مانده ام و در فرمت‌های مختلف عکاسی می کنم.
اگر نام و نشانم کمی مهم باشد باید بگویم ” فریدرضا صدیقی ” هستم، اهل شیراز و مهندس ارشد سازه‌های دریایی با گرایش هیدرو دینامیک.
»

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت