محمدمهدی انوشفر

Mohammadmehdi Anoushfar

محمدمهدی انوشفر

 تخصص/مهارت:

سفالگر، مجسمه‌ساز، سازنده صنایع دستی

 معرفی/ بیوگرافی:

محمد مهدی انوشفر (به انگلیسی: Mohammad Mehdi Anoushfar) هنرمند ایرانی، متولد اسفندماه 1324 در تهران است.

آقای محمد مهدی انوشفر سفالگر معاصر ایران است. او در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و مجتمع دانشگاهی هنرتدریس می‌کرد. وی نمایشگاههای متعددی درداخل و خارج کشور برپاکرده است. انوشفر درکلاسهای سفال میراث فرهنگی نیز به آموزش سفالگری پرداخته است.

تحصیلات رسمی و حرفه ای:

محمدمهدی انوشفر پس از فراغت ازتحصیل دررشته مجسمه‌سازی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، برای تکمیل دروس و مطالعه درباره سفال میراث، سرامیک و چینی، ‌به پاکستان، هند، یونان و ایتالیا سفرکرد و دوره‌هایی را در آنجا فرا گرفت. وی درکارگاههای سفالگری جنوب انگلیس نیز به مدت دوسال، به ساخت سفالهایی پرداخته است.

وقایع میانسالی:

مهمترین وقایع این دوران محمد مهدی انوشفر عبارتند از: لعابهای زرین فام، ساختن خرمهره (مهره‌سازی)، ساختن بدنه‌های سرامیکی کتبیه‌های نیشابور ولعابهای آن دوره، ساختن بدنه‌های سرامیکی سفالها و کاشیها قاجار و ساختن ظروف سیاه و خاکستری پیش از اسلام.

مشاغل و سمتهای مورد تصدی:

محمد مهدی انوشفر دراوایل انقلاب اسلامی ازانگلستان به ایران مراجعت کرد و مدت سه سال در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و دو سال در مجتمع دانشگاهی هنر به تدریس سفال پرداخت. او همچنین آموزش سفالگری را درکلاسهای سفال میراث فرهنگی از سال 1363، 1371 ادامه داده و اکنون درسازمان میراث فرهنگی مشغول به فعالیت می‌باشد.

فعالیتهای آموزشی:

مهمترین فعالیت آموزشی محمد مهدی انوشفر، آموزش سفال است، او از سال 1363 تا 1372 آموزش سفالگری را درکلاس‌های سفال میراث فرهنگی تدریس کرده است

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
m.m.anoushfar

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت