مهسا کریمی زاده

Mahsa Karimizadeh

مهسا کریمی زاده

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

مهسا کریمی‌زاده (به انگلیسی: Mahsa Karimizadeh) هنرمند ایرانی، متولد 1358 در شهر شیراز است.

خانم مهسا کریمی‌زاده دانش‌آموخته‌ رشته مجسمه‌سازی دانشکده هنرهای زیبا است. مجسمه‌های او فرم‌هایی انتزاعی، کلیّ و پرتحرک هستند و حرکتی سیال و بی‌انتها از درون به بیرون و برعکس را به نمایش می‌گذارند. آثار او از بازی با بافت و سطح برای القای حجم و ارتباط آن با فضا خلق می‌شوند. او فضا را به روش‌های متفاوت و خلاقانه‌ای به آثارش راه می‌دهد. گاهی یک بعد از آن‌ها را به صفحه‌ی تختی محدود می‌کند و این‌گونه معنایی به مراتب انتزاعی‌تر از بی‌انتهایی را به کارش می‌افزاید و یا آثارش را بر سطح زمین و معلق در هوا قرار می‌دهد و شکلی بی‌واسطه‌تر و تفسیربرانگیزتر از تعامل با محیط پیرامون و با مخاطب را شکل می‌دهد.

او در آثارش کل جهان هستی را در مقیاسی میکروسکوپی می­نگرد و به نمایش می­گذارد. مجسمه­ها و چیدمان‌هایش گاه از اجزای بسیار کوچکی تشکیل شده‌اند که با نزدیک شدن به اثر می­توان آن­ها را بازشناخت. این آثار به‌نوعی مخاطبان را فرامی‌خوانند تا شباهت‌ میان جهان‌های میکروسکوپی و تلسکوپی» ‌را دریابند و جهان را از منظر همۀ موجودات ساکن در آن بنگرند.

اولین نمایشگاه انفرادی مهسا کریمی‌زاده در سال 1384 در گالری ظریف شیراز برگزار شد و پس از آن هشت نمایش انفرادی از مجسمه و نقاشی در گالری خاک و یک نمایشگاه در گالری آن برگزار کرد. نمایشگاه مجسمه و اینستالیشن او با عنوان «لبه» در سال 1397 در گالری ایرانشهر برگزار شد. از نمایشگاه‌های گروهی او می‌توان به شرکت در افتتاح ساختمان زیرو فاندیشن Zero Foundation دوسلدورف در آلمان (1396)، پنجمین بینال مجسمه‌سازی ایران موزه هنرهای معاصر(1386)، و نمایشگاه انجمن مجسمه‌سازان ایران در مرکز فرهنگی INBA(مکزیکوسیتی) و دوسالانه سوکله دوموند در موزه هارت دانمارک اشاره کرد. او برنده‌ جایزه‌ پاپیون برای بهترین اثر جشنواره هنر پرواز رنگ‌ها در گالری کویین تورنتو در کانادا(1391)، جایزه‌ی دوم پنجمین بینال مجسمه‌سازی ایران در موزه هنرهای معاصر تهران(1386) و جایزه اولین جشنواره هنرهای تجسمی مقاومت در موزه هنرهای معاصر تهران(1385) است و دو دوره اقامت و برگزاری نمایشگاه در رزیدنستی Lepsien Art Foundationدر دوسلدورف آلمان به مدت یک سال و اقامت هنری در سیته پاریس در فرانسه به مدت دوماه را در کارنامه دارد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
mahsakarimizadeh

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت