مرتضی گودرزی دیباج

Morteza Goudarzi Dibaj

مرتضی گودرزی دیباج

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، استاد دانشگاه، منتقد و پژوهشگر هنری

 معرفی/ بیوگرافی:

مرتضی گودرزی دیباج (به انگلیسی: Morteza Goudarzi Dibaj) هنرمند ایرانی، متولد 2 اَمرداد ماه 1341 در بروجرد استان لرستان است.

آقای مرتضی گودرزی دیباج استاد دانشگاه، نقاش، منتقد و پژوهشگر هنری اهل ایران است. او سال‌های بسیاری در حوزه هنری مدیر مرکز هنرهای تجسمی بود.

مسئولیت‌ها
عضو هیئت علمی دانشگاه سوره
ریاست مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های ایران
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی از 1381
سردبیر مجله تخصصی بیناب از 1382
رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از 1388

تحصیلات
وی فارغ‌التحصیل دکترای فلسفه هنر از دانشگاه مرکزی انگلیس در بیرمنگام است، دوره کارشناسی را در رشته نقاشی در دانشکده هنرهای زیبای تهران و دوره کارشناسی ارشد را هم در رشته نقاشی در دانشگاه آزاد اسلامی گذرانده‌است.

فعالیت‌ها
دیباج در زمینه هنر مقالات و تألیفات متعددی در مجلات و روزنامه‌های کثیرالانتشار مانند روزنامه‌های ایران و کیهان و همچنین مجلاتی مانند هفته‌نامه مهر و فصلنامه هنرهای تجسمی به چاپ رسانده‌است. وی همچنین بیش از 100 مقاله علمی در خلال سال‌های 1376 تا 1380 نگاشته است.
از دیگر فعالیت‌های دیباج می‌توان به سخنرانی‌های گوناگون در کنفرانس‌ها و دانشگاه‌های هنری در موضوعاتی مانند نقاشی مدرن و سنتی، هنر مدرن، تناقض مدرنیته، زبان نوین هنر جهانی و … اشاره کرد. در مقام استاد دانشگاه، وی استاد راهنمای رساله‌های بسیاری در حوزه هنر بوده است. او تا به امروز در تعدادی نمایشگاه جمعی شرکت و چندین نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از ایران برپا کرده‌است.

افتخارات
نفر اول جشنواره هنرهای تجسمی شهرستانهای کشور 1367
نفر برگزیده چهارمین بی ینال نقاشی تهران 1376
نفر برگزیده اولین نمایشگاه بین‌المللی طراحی تهران 1378

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت