ابراهیم فرجی

Ebrahim Faraji

ابراهیم فرجی

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

ابراهیم فرجی (به انگلیسی: Ebrahim Faraji) هنرمند ایرانی، متولد 1319 و درگذشته 1383 در تهران بود.

تحصیلات
فارغ التحصیل گرایش سینماتوگرافی از دانشکده هنرهای دراماتیک

ابراهیم فرجی نقاشی را با شرکت در کلاس‌های جنبی دانشکده فرا گرفت و اولین نمایشگاه انفرادی را در همان دانشکده سال 1344 تجربه کرد. پس از آن در نمایشگاه‌های گروهی گالری‌های تخت جمشید، نیازی، شیخ و… شرکت کرد. در سال 1350 در گالری سیحون نمایشگاه انفرادی گذاشت و دو سال پس از آن در گالری سولیوان. نقاشی‌هایش با فروتنی در دهه 80 کنار دیگر نقاشی‌ها در دو نمایشگاه گالری نیازی قرار گرفتند. آزمون‌های متعدد سبکی در نقاشی‌های فرجی ظاهر می‌شوند. پرداخت‌ها به حداقل می‌رسند و ضرب قلم‌ها با شتاب در کنار رنگ‌ها تمایل‌های پست امپرسیونیستی را به جریان می‌اندازد.

او پس از انقلاب بیش از کار هنری، به مشاغل دولتی پرداخت و 15 سال مدیریت هنرستان کمال‌الملک را بر عهده گرفت و سال‌ها به عنوان کارشناس امور هنری و هنرستان‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد کار کرد. با این همه او را باید چهره‌های خاموش هنرهای تجسمی لقب داد چرا که پس از درگذشت تا حدود بسیار از خاطره‌های او فراموش شد.

ابراهیم فرجی در سال 1383 در سن شصت‌وشش‌ سالگی درگذشت.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت