آودیس هاکوبیان

 تخصص/مهارت:

مینیاتور ساز، تذهیب کار، میناکاری و حکاکی

 معرفی/ بیوگرافی:

آودیس هاکوبیان (به انگلیسی: Avodis Hakopian) هنرمند میناکار، نقره‌کار و حکاک ایرانی ارمنی‌تبار، متولد 1313 در تبریز و درگذشته 1384 بود.

آقای آودیس هاکوبیان در تبریز استان آذربایجان به دنیا آمد. وی فن زرگری را به مدت شانزده سال نزد استاد آرتزرونی آودیسیان فرا گرفت. تدریس میناکاری و قلم‌زنی در دانشگاه هنر تهران و شرکت در بیش از سی نمایشگاه جهانی در کشورهای آلمان، یوگسلاوی، مجارستان، دانمارک، بلژیک، لهستان، کانادا، مکزیک و … از جمله فعالیت‌های حرفه ای او محسوب می‌شوند.

مهمترین آثار هاکوبیان عبارتنداز: قلم‌زنی و کنده‌کاری تابلوی ظهر عاشورا اثر محمود فرشچیان و تابلوی دو کبوتر که اولی در موزه آستان قدس رضوی و دومی در موزه بانک مرکزی ایران نگهداری می‌شوند

کسب مقام نخست نمایشگاه جهانی مکزیکوسیتی از میان 36 استاد برجسته جهان در 1974، دریافت دیپلم افتخار از نمایشگاه جهانی مونترال کانادا با ارائه بیش از 25 قطعه کنده‌کاری شده برجسته کاری و قلم‌زنی شده بر روی طلا و نقره در 1972 و کسب عنوان حکاک برجسته و دریافت نشان طلا از نمایشگاه صنایع دستی ایران در 1355 از جمله جوایز و افتخاراتی است که وی در طول حیات هنری خود کسب کرده. بیشتر آثار هنری هاکوبیان در موزه‌های بانک مرکزی ایران متروپولیتن نیویورک بیروت ایروان مونترال کانادا توکیو واتیکان و وین نگهداری می‌شود.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت