یوسف کله جاهی

 تخصص/مهارت:

خطاط و خوشنویس، خواننده

 معرفی/ بیوگرافی:

یوسف کله جاهی (به انگلیسی: Yousef Kalejahi) هنرمند ایرانی، متولد 1345 در تبریز است.

آقای کله جاهی پس از طی دوران تحصیل، از سال 1360 به هنر زیبای خوشنویسی علاقمند شده و آن را به صورت جدی دنبال نمود تا اینکه در سال 1365 به اخذ درجه ممتاز در خوشنویسی نائل گردید. وی ضمن عضویت در انجمن خوشنویسان ایران، از سال 1370 رسما به تدریس در انجمن خوشنویسان تبریز پرداخت و این همکاری تا کنون به صورت مستمر ادامه دارد.

ایشان همچنین از سال 1365 تا 1372 به عنوان خواننده در صدا و سیمای مرکز استان فعالیت داشت که منجر به دریافت دیپلم افتخار از سومین جشنواره موسیقی فجر در سال 1367 گردید.

آقای کله جاهی با حضور در نمایشگاههای گروهی و انفرادی متعدد در حوزه خط شکسته نستعلیق، مقامهای قابل توجهی در داخل و خارج از کشور کسب نموده است که از مهمترین آنها می توان به کسب مقام در جشنواره بین المللی حلیه شریف ترکیه، 5 دوره برگزیده جشنواره سراسری غدیر، و مقام دوم جشنواره توحیدی اشاره کرد.

این شکسته نستعلیق نویس توانمند در سال 1388 موفق به کسب درجه استادی از انجمن خوشنویسان ایران شده و در سالهای اخیر نمایشگاههای انفرادی شمس و قمر، ترنم شکسته، حافظانه ها، و حیدربابا را با استقبال گسترده اهل هنر برگزار نموده که عواید نمایشگاه اخیر برای کمک به سیل زدگان کشور اختصاص یافته است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
yousefkalejahi

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت