تالار وحدت

Vahdat hall

تالار وحدت

 درباره/معرفی:

تالار وحدت یکی از بهترین سالن‌های اجرای کنسرت در تهران است. این سالن اوایل فقط برای اپرا و اجرای موسیقی کلاسیک بوده که کماکان به صورت امروزی درآمده 9و اجازه اجرای کنسرت‌های پاپ هم در آن داده می‌شود.
تالار وحدت سال 1347 راه اندازی شد. هم اکنون در مجاورت آن، ساختمان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در خیابان استاد شهریار قرار گرفته است. این تالار شامل یک سالن همکف و سه طبقه بالکن به صورت مدور می‌شود که در مجموع گنجایش 900 تماشاگر یا شنونده را دارد. گنجایش کم سالن یکی از امتیازهای منفی تالار وحدت است.
نمای بیرونی بالکن‌ها به شکل نیم دایره است که از داخل به سبک کنگره‌های هخامنشی گچ بری شده است. همچنین ساختمان دارای دو زیرزمین تالار کنسرت، شامل صحنه و سالن تماشاگران در طبقه همکف و ساختمان اداری است. آوانسن یا صحنه پیش آمده تالار وحدت، ارتفاع استاندارد 80 سانتیمتر و قوس اصلی به شعاع 15 متر دارد که برای تئاتر کاملا مناسب و برای موزیک، تا حد زیادی مناسب است.
سن اصلی تالار وحدت با عرض 12 متر و بیش از 10 متر عمق دارای سه سیستم سن متحرک است. تالار وحدت دارای دو پرده اصلی نمایش است که با فاصله یک متر و نیم از هم و در قاب‌های جانبی صحنه کاملا پنهان می‌شود. این تالار دو سیستم پرده آهنی ضد حریق و کاملا آکوستیک دارد.
سیستم نورپردازی تالار وحدت ساخت شرکت‌ای بی دی بلژیک و تحت لیسانس آلمان است. این سیستم دارای 120 مدار 5 کیلووات و 120 مدار 2 و نیم کیلووات است که در قسمت‌های مختلف سالن تماشاگران و صحنه به وسیله کوبلینگ‌های مخصوص فلزی تقسیم شده است.
این تالار دارای یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های صوتی حال حاضر دنیاست که در تاریخ 22 بهمن سال 1388 توسط شرکت ایرانی نصب و توسط نماینده9 شرکت میر راه اندازی و کالیبره شد.
امکانات تصویری تالار وحدت نیز شامل امکان تصویربرداری با سه دوربین و پروجکشن‌ها و امکان پخش تصویر است که تاکنون برنامه‌های متعددی را پوشش داده است اما این سالن در بسیاری از مواقع از نظر کیفیت صدابرداری در سطح پایینی قرار دارد.

• آدرس:
تهران / خیابان حافظ / خیابان شهریار

• تلفن:
02166731419

• وبسایت:
bonyadroudaki.com

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

درباره

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت