• درباره

📻 کتاب صوتی:

پایکوبی‌های جنگ ~شرمن‌الکسی

مجموعه داستان «رقصهای جنگ» نوشته شرمن الکسی با ترجمه مجتبی ویسی در 152 صفحه، از سوی انتشارات مروارید منتشر شده است.
جایزه ادبی پن/ فاکنر از معتبرترین جوایزی است که در آمریکای‌شمالی به یک مجموعه داستان کوتاه اهدا می‌شود. در سال 2010 میلادی این جایزه‌ به «رقص‌های جنگ» نوشته شرمن الکسی اهدا شد.
مجتبی ویسی،‌ مترجم کتاب در مقدمه خود بر این کتاب می‌نویسد: «شرمن الکسی،‌ نویسنده، شاعر، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و کمدین، در سال 1966 در شهر اسپوکان ایالت واشنگتن چشم به جهان گشود. در شش ماهگی به علت ابتلا به بیماری هیدروسفالی (جمع‌شدن آب در مغز) تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت. مدرک کارشناسی‌اش را در رشته مطالعات فرهنگ آمریکا از دانشگاه ایالتی واشنگتن دریافت کرد و همچنان نیز فعال و پویاست.»
الکسی انگار همه‌چیز را به هم می‌ریزد تا نه تنها با خلق داستان و شعر اسباب لذت مخاطب را فراهم آورد بلکه درصدد است تا با تلنگر زدن به او وضعیت بغرنج و بحرانی انسان معاصر را به یادش بیاورد
او مبانی فرهنگی، مذهبی و فلسفی این جامعه را با زبانی طنز زیر سوال می‌برد. شرمن الکسی قلمی رها و آزاد دارد و به هر محدوده‌ای وارد می‌شود و از ویژگی‌های نوشته‌هایش، می‌توان به توجه به خود مقوله زبان و بازی با کلمات و عبارات آن اشاره کرد.
گوش های مرد نمی شوند و به یاد لحظات پایانی پدرش افتاده…

با صدای: بهروز رضوی

منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “پایکوبی‌های جنگ ~شرمن‌الکسی” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت