علی اکبر آقاجری

Aliakbar Aghajeri

علی اکبر آقاجری

 تخصص/مهارت:

عکاس،

 معرفی/ بیوگرافی:

علی اکبر آقاجری (به انگلیسی: Aliakbar Aghajeri) هنرمند ایرانی، متولد 23 تیر 1338 است.

آقای علی اکبر آقاجری از کودکی علاقه خاصی به نقاشی و عکاسی داشت. در 16 سالگی ایرانگردی خود را با سفر به اهواز شروع کرد. با پولی که دستمزد کارش در شرکت نفت آبادان بود موتورسیکلت مینی یاماها 80 سی‌سی خریده بود که با خرید این موتور وسوسه سفر به جانش افتاد. فصل، گرما و سرما هم برایش مهم نبود. با موتور به جاده می‌زد و از این شهر به آن شهر سفر می‌کرد و عکس می‌گرفت و عکس می‌گرفت!

سفرهای بسیار سیاحتی و زیارتی، تاریخی، باستانی، طبیعت بکر ایران زمین، مردم‌شناسی، عشایر ایران، صنایع دستی، تأسیسات نفتی و سایر موارد انجام داد و باز عکس گرفت.

در دوران 8 سال جنگ تحمیلی هم به صورت خود جوش به‌صورت نیروی بسیجی لحظه‌های نابی را با دوربین و سه‌پایه‌ای که داشت ثبت کرد. بچه آبادان بود و جنگ تحمیلی از دو شهر مهم آبادان و خرمشهر شروع شده بود و کسی نبود در آن اوایل جنگ که آن لحظه‌های آوارگی مردم را ثبت کند. بعضی‌ها مهاجرت اجباری و عده‌ای با دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح مقاومت می‌کردند و او هم عکاسی می‌کرد.

در سال 1367 عضو انجمن عکاسان آبادان که اولین انجمن عکاسی ایران بود شد.

عکاسی را به صورت حرفه‌ای ادامه داد تا سال 1395 که کتابی به نام ایران سرزمین شکوه و زیبایی‌ها را به چاپ رساند که بر اثر فشارهای عصبی وارده به خاطر چاپ کتاب و مشکلات بعد از آن از ناحیه هر دو پا فلج شد!

امروز این عکاس و هنرمند با سابقه کشورمان به خاطر فشارهای وارد شده در خصوص بدهی‌های طلبکاران و غیره در زمستان 1398دچار فلج از دو پا شده. با او که مهربانانه و به گرمی پذیرای ما بود به گفت‌وگو نشستیم:

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
ali_akbar_aghajeri

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت