زاون آیوازیان

Zavan Ivazian

زاون آیوازیان

 تخصص/مهارت:

مجسمه ساز و تندیسگر

 معرفی/ بیوگرافی:

زاون آیوازیان (به انگلیسی: Zavan Ivazian) هنرمند ایرانی ارمنی‌تبار، متولد 1318 در روستای حاجی‌آباد چهارمحال و بختیاری است.

زاون آیوازیان پس از اتمام تحصیلات ابتدایی به نقاشی و مجسمه‌سازی روی آورد و برای تکمیل تحصیلات وارد آکادمی هنرهای زیبای روم شد که از سال 1354 (1975) به تدریس در همان محل پرداخت.

آیوازیان هم‌اکنون در ایتالیا اقامت داشته و مدرس آکادمی هنرهای زیبای رم بوده است.

آثار
آقای زاون آیوازیان در تهران تعدادی مجسمه ساخته‌است که از آن جمله می‌توان به مجسمه هوهانس طوماسیان که هم‌اکنون در دبیرستان هوانس طوماسیان قرار دارد، اشاره کرد. وی قبل از رفتن به ایتالیا سه مجسمه ساخت که از شاهکارهای وی محسوب می‌شوند که اکنون در موزهٔ وانک اصفهان نگهداری می‌شود، این سه مجسمه مربوط می‌شدند به؛ مجسمه مسروب ماشتوتس ابداع گر الفبای ارمنی، خاچاطور کساراتسی مؤسس اولین چاپخانه در ایران و خاورمیانه و همچنین مجسمه بارویر سواگ شاعر پرآوازهٔ ارمنی

جوایز و افتخارات
خدمات ارزنده وی در مرمت آثار تاریخی شهر رم و دیگر شهرهای ایتالیا سبب شد که وی در سال 1973 موفق به دریافت جایزه نخست و دیپلم افتخاری شهرداری رم و در سال 1981 موفق به دریافت دیپلم افتخار موسسسه تجارت بین‌المللی رم شود.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت