راهنمای دوچرخه کراس

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

دوچرخه سواری یکی از ورزش‌های مورد علاقه مردم در کل دنیا است. امروزه کشور‌های مدرن برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از آلودگی هوا از دوچرخه استفاده می‌کنند. دوچرخه سواری جزو ورزش‌های تفریحی می‌باشد. یعنی شما علاوه بر ورزش تفریح هم انجام می‌دهید. دوچرخه سواری به دلیل درگیر کردن کل عضلات بدن باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شما می‌شود. این ورزش نقش مهمی در افزایش سطح اکسیژن شش‌های شما دارد.در این مطلب قصد داریم شما را با برند دوچرخه کراس آشنا کنیم.

.

تاریخچه دوچرخه‌ کراس:

کمپانی کراس در شهر مشهد قرار دارد این شرکت در زمینه تولید دوچرخه و سایز لوازم باشگاهی دارای محبوبیت است. این شرکت در سال 1328 شروع به کار کرد در واقع می‌توان گفت نمایندگی شرکت مریدای آلمان در ایران می‌باشد این شرکت با تولید انواع مدل‌های دوچرخه که شامل دوچرخه شهری، دوچرخه کوهستان و دوچرخه برقی توانسته در بین سایر برندها طرافداران زیادی بدست اورد.

.

انواع دوچرخه‌کراس:

  • دوچرخه کراس بانوان: این دوچرخه‌ها با طراحی خاص خود مانند داشت صندلی پهن تر و نرم تر طراحی منحصر به فردی دارند، بدنه این دوچرخه‌ها از آلومینیوم بیسار سبک ساخته می‌شود که ورزش دوچرخه سواری را برای بانوان بسیار ساده و جذاب می‌کند.
  • دوچرخه کراس کوهستان: دوچرخه‌های کوهستان مناسب حرکت در سطوح ناهموار می‌باشند. با یک دوچرخه کوهستان به راحتی می‌توانید از جاهای ناهموار عبور کنید. این دوچرخه‌ها معمولا دارای تعدادی کمک فنر هستند که باعث راحتی هرچه بیشتر هنگام حرکت می‌شود.
  • دوچرخه کراس شهری: دوچرخه شهری برخلاف دوچرخه کوهستان مخصوص عبور از سطوح صاف و بدون موج می‌باشد. معمولا این دوچرخه‌ها دارای تعدادی دنده هستند که باعث می‌شود بتوانید با سرعت زیاد درون خیابان‌های شهری جولان دهید. فرمان این دوچرخه‌ها کوتاه طراحی شده که باعث می‌شود با آن به راحتی درون ترافیک شهری تردد کنید.
  • دوچرخه کراس برقی: نسل جدید دوچرخه هستند این دوچرخه‌ها به وسیله یک موتور الکتریکی به شما در رکاب زدن کمک می‌کنند. در قسمت هایی که خسته می‌شوید و توان رکاب زدن ندارید می‌توانید با فشردن یک دکمه به راحتی مانند یک موتور سیکلت با آن حرکت کنید. دوچرخه کراس هم برای رغابت با سایر شرکت‌های تولید کننده دوچرخه از این تکنولوژی استفاده می‌کند.

.

مزایای استفاده از دوچرخه:

  • یک ورزش تفریحی است یعنی شما در کنار ورزش می‌توانید تفریح هم داشته باشید. به عبارت بهتر می‌توان گفت در کنار تفریح می‌توانید ورزش هم داشته باشید.
  • این ورزش نقش مهمی در سلامت شما ایفا می‌کند. یعنی با رکاب زدن نه تنها پاهای شما ورزش می‌کنند، بلکه تمام قسمت‌های بدن نیز درگیر ورزش می‌شود.
  • شما بعد از انجام ورزش دوچرخه سواری، تا چند ساعت بعد هم که دوچرخه سواری نمی کنید هم کالری از دست می‌دهید. یعنی چه در حال دوچرخه سواری چه بعد از انجام آن بدن شما کالری می‌سوزاند.
  • یک وسیله نقلیه غیر موتوری است یعنی می‌توان گفت بدون نیاز به سوخت‌های فسیلی کار می‌کند. یعنی در هر شرایطی می‌توان با آن به محل کار و غیره رفت و هزینه نکرد.
  • با این وسیله در ترافیک شهری نخواهید ماند و با خیالی آسوده می‌توانید در محل مخصوص دوچرخه سواری بدون هیچ محدودیت ترافیکی به حرکت خود ادامه دهید.

.

خرید اینترنتی دوچرخه‌کراس:

خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی روزانه روش‌های زیادی برای خرید به وجود می‌آید، یکی از این روش‌ها خرید اینترنتی است. یعنی شما بدون نیاز به صرف زمان می‌توانید در منزل خود به انواع مدل‌های دوچرخه کراس و قیمت آن‌ها دسترسی داشته باشید و هر کدام را‌ که می‌خواهید خریداری نمایید. در ادامه لیستی از پرفروش ترین مدل‌های دوچرخه کراس را قرار داده‌ایم که شما با کلیک روی هر یک می‌توانید اطلاعات لازم در مورد خرید آن‌ها را بدست آورید و آن‌ها را خریداری کنید. پیشنهاد می‌کنم قبل از این کار به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید.

.

نکات مهم هنگام خرید دوچرخه کراس:

  • قیمت دوچرخه کراس: قیمت دوچرخه کراس نقش مهمی در انتخاب شما دارد. قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید دوچرخه کراس را مشخص کنید. زمانی که میزان بودجه را مشخص نمایید خود به خود مدل هایی که در محدوده قیمت شما قرار ندارند حذف می‌شوند و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  • نوع دوچرخه‌کراس: شرکت دوچرخه سازی کراس هم مانند سایر رغبای خود اقدام به تولید مدل‌های مختلفی از دوچرخه کراس می‌کند که می‌توان به دوچرخه کراس بانوان، کوهستان، شهری و برقی اشاره کرد. هر یک از این مدل‌ها در ابتدای مطلب به صورت کامل توضیح داده شد که شما می‌توانید با توجه به نوع نیاز و استفاده خود یکی را انتخاب و خریداری کنید.
  • سایز دوچرخه‌کراس: دوچرخه هم مانند لباس در سایزهای مختلف برای سنین مختلفی تولید می‌شود. هر شخص با توجه به قد و وزنی که دارد باید دوچرخه مورد نظر خود را انتخاب کند. هر چند که سایز دوچرخه با بالا و پایین بردن زین قابل تغییر است اما اگر ساز دوچرخه به درستی انتخاب نشود به سلامتی شما لطمه وارد می‌کند.
  • تعداد کمک ها: اگر اهل دوچرخه سواری در سطوح مختلف هستید پیشنهاد می‌کنم نگاهی هم به نوع و تعداد کمک فنرها بیاندازید. اگر دوچرخه را برای عبور از سطوح ناهموار و آفرود می‌خواهید بهتر است دوچرخه شما دارای تعداد کمک بیشتری باشد این موضوع به راحتی شما هنگام حرکت کمک می‌کند.
  • نوع سیستم ترمز: در هر وسیله‌ای داشتن یک ترمز قوی و استاندارد یک مزیت محسوب می‌شود. داشتن ترمز خوب و باکیفیت می‌تواند به حفظ سلامت شما هنگام استفاده از دوچرخه کمک کند. بهترین نوع سیستم ترمز برای دوچرخه نوع دیسکی آن می‌باشد.
  • تعداد و نوع دنده ها: امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که اقدام به خرید دوچرخه غیر دنده‌ای کند. پس حتما موقع خرید دوچرخه کراس به تعداد دنده‌ها توجه کنید. هرچه دوچرخه مورد نظر شما تعداد دنده بیشتری داشته باشد سواری راحت تری دارد. بهترین نوع دنده برای دوچرخه دنده کلاچی برند شیمانو است.
  • جنس بدنه: به جنس فلزی که دوچرخه از آن ساخته می‌شود توجه کنید. دوچرخه هایی که از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند بهتر از سایر جنس‌ها عمل می‌کنند زیرا وزن کمتری نسبت به سایر فلزات دارند. هرچه وزن یک دوچرخه سبک تر باشد کیفیت بیشتری دارد همچنین سرعت آن نیز بیشتر است.

.
منبع: کیمیک | https://kimik.ir

همچنین بخوانید…

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت