• درباره

📻 کتاب صوتی:

توپ های ماه اوت ~باربارا تاکمن

توپ‌های ماه اوت کتابی تاریخی است به قلم باربارا تاکمن، نویسندهٔ آمریکایی. موضوع کتاب حول و حوش ماه نخست جنگ جهانی اول می‌گذرد. پس از گذر از فصل‌های مقدماتی، تاکمن با جزئی‍ات از وقایع آغازکنندهٔ آن جنگ بزرگ سخن گفته‌است و سپس بر روی تاریخ نظامی متخاصمان، با تأکیدی ویژه بر قدرت‌های بزرگ، متمرکز شده‌است.

توپ‌های ماه اوت روایتی است از مراحل آغازین جنگ جهانی اول، از تصمیم دول اروپایی برای ورود به جنگ تا عملیات نظامی مشترک فرانسویان و بریتانیایی‌ها برای متوقف ساختن پیشروی آلمانی‌ها در خاک فرانسه. تاکمن ضمن شرح ماوقع ماجرا، برای خواننده از بحث‌ها، طرح‌ها، استراتژی‌ها، رخدادهای جهان، و احساسات جهانیان پیش و طی جنگ بزرگ روایت کرده‌است.

کتاب برندهٔ جایزهٔ پولیتزر در سال 1963 در بخش آثار عمومی غیر داستانی شد. نشر ماهی در بهار سال 1393 ترجمهٔ فارسی این کتاب را به قلم محمد قائد روانهٔ بازارهای ایران کرد.

اگر عاشق تاریخ هستید و دوست دارید درباره نخستین روزهای آغاز جنگ جهانی اول بیشتر بدانید، باربارا تاکمن در کتاب توپ های ماه اوت، این امکان را برای شما فراهم کرده است. این کتاب روایاتی از نخستین ماه شروع جنگ جهانی اول دارد. محمد قائد این کتاب را به فارسی ترجمه کرده و نشر ماهی ان را منتشر کرده است. باربارا تاکمن در این کتاب روایاتی ناب و کمتر شنیده شده از پیش‌درآمد سیاسی جنگ جهانی اول می‌گوید که برای هر شیفته تاریخی جذاب خواهد بود. این که جنگ بزرگ چگونه آغاز شد و در ماه نخست این جنگ چه اتفاقاتی افتاد که نمی‌دانستید.

منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “توپ های ماه اوت ~باربارا تاکمن” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت