• درباره

📻 کتاب صوتی:

رویا ~نمایشنامه

ازدواج یک امر طبیعی و فطری و یکی از نیازهای ناگزیر بشر است.
کسی که به این نیاز طبیعی پشت کند بدون تردید، احساس کمبود خواهد کرد وچون برخلاف فطرت حرکت می‌کند، به دشواری ها و مشکلات جسمی و روانی برخورد می‌نماید.
بی شک، یکی از مهمترین عوامل فشارهای روانی و استرس های رو به افزایش در دنیای امروز که گریبانگیر بسیاری از جوانان است، عدم ازدواج به موقع آنان است.
دختران و پسران جوان، در فراز و نشیب زندگی به محیطی امن و پایگاهی عاطفی نیازمندند و بهترین فردی را که می‌توانند برای تامین این نیاز، برگزینند، همسراست.
دختر و پسر جوان به وسیله ی ازدواج، در کنار یکدیگر از آرامش، امنیت و سلامت روان برخوردارمی گردند.
خداوند متعال در این باره می‌فرماید:
” و از نشانه های او این که، همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنارآنان آرامش یابید، در میانتان موّدت و رحمت قرار داد. در این نشانه هایی است برای گروهی که تفکر می‌کنند”.
رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله نیز، ازدواج را عامل ایجاد اخلا ق نیکو در فرد می‌داند و می‌فرماید: “مردان و زنان بی همسر خود را به ازدواج یکدیگر درآورید، چرا که خداوند اخلاق آنان را نیکو می‌سازد”.
امروزه، پژوهش های جامعه شناسان و روانشناسان نیز، حاکی از ارتباط مثبت سلامت روان و ازدواج است. در همین زمینه، مطالعات اداره بهداشت عمومی امریکا درسال 1980 نشان می‌دهد که بین سلامت روانی و ازدواج، ارتباط معنی داری وجود دارد.
افراد متاهل در مقایسه با افراد مجرد در وضعیت بهتری از سلامت روانی قرار دارند. نشانه های نوروتیکی در مقایسه، کمتر در آنها دیده می‌شود و درصد کمتری از آنها در بیمارستان های روانی بستری اند.
همین فواید ازدواج و تشکیل خانواده، یعنی ایجاد اخلاق نیکو در افراد، سلامت و بهداشت روانی، انس، آرامش، مودت و رحمت است که خانواده را بین دیگر نهادهای اجتماعی، ناهمانند و منحصربفرد ساخته است به طوری که از آن به عنوان ریشه ای ترین نهاد اجتماعی یاد می‌شود.

با صدای: فریبا متخصص، امیر جوشقانی، رویا فلاحی

منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “رویا ~نمایشنامه” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت