زهره شکوفنده (مستانه جزایری)

Zohreh Shokoufandeh (Mastaneh Jazayeri)

زهره شکوفنده (مستانه جزایری)

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، صداپیشه، گوینده رادیو، دوبلور

 معرفی/ بیوگرافی:

زهره شکوفنده با نام پیشین مستانه جزایری (به انگلیسی: Zohreh Shokoufandeh) هنرمند ایرانی، زادهٔ 30 شهریور 1329 در تهران و دارای اصالتی کرمانشاهی است.

خانم زهره شکوفنده بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران که برخی او را با نام پریوش امیری نیز می‌شناسند، تاکنون در بیش از ده‌ها هزار اثر فرهنگی و هنری حضور فعال و درخشان داشته است.

او پس از اتمام تحصیلات متوسطه فعالیت هنری خود را با فیلم مکافات در سال 1352 شروع کرد. در همین سال پا به تلویزیون هم گذاشت و در چند مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرد از جمله در سریال معروف دایی جان ناپلئون در نقش اختر خواهر اسپیران ایفای نقش کرد.

جزایری در نظرسنجی 1353 به‌عنوان دهمین بازیگر محبوب ایران شناخته شد. او همچنین در دنیای سینما در سیزده فیلم ایفای نقش کرده است.

زهره شکوفنده علاوه بر صداپیشگی مدیر دوبلاژ نیز بوده‌است. زهره شکوفنده در قبل از انقلاب با نام مستعار مستانه جزایری شناخته می‌شد و بعد از انقلاب از نام اصلی خود برای فعالیت هنری در دوبلاژ و صداپیشگی استفاده نمود.

زندگی‌نامه
زهره شکوفنده سال‌ها در دوبله همزمان در جشنواره کودک حضور داشته‌است. پدرش حشمت الله شکوفنده (1305 تا 1363) گوینده بود. برادرش کامبیز شکوفنده نیز در کار دوبله مشغول است.
وی در برنامه دورهمی مهران مدیری اعلام کرد منوچهر اسماعیلی پسر عمویش می‌باشد.

زندگی هنری
زهره شکوفنده اوایل انقلاب در فیلم‌های ویدئویی که در مستر فیلم و تحت مدیریت ایرج ناظریان دوبله می‌شد در نقش‌های ماندگار صحبت کرد که پس از سه دهه هنوز طراوت خود را حفظ کرده‌اند. در سال‌های اخیر و پس از فوت ژاله کاظمی، عزلت نشینی بانوی بی بدیل دوبله رفعت هاشم‌پور و همچنین انزوای ناخواسته شهلا ناظریان پس از بیماری سختش، بار دوبله بسیاری از نقشهای شاخص به عهده شکوفنده بوده‌است. او همچنین در فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی ایرانی و خارجی به جای بازیگران مطرح گویندگی نموده و نیز در بسیاری از موارد سرپرست گویندگان بوده‌است.

• اینستاگرام:
shokoufandeh

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت