همه دروغ می‌گویند ~دانشی

  • درباره

📻 کتاب صوتی:

همه دروغ می‌گویند ~دانشی

همه دروغ می‌گویند ~دانشی
همه دروغ می‌گویند ~دانشی
کتاب همه دروغ می ‌گویند اثر استفنس داویدوویتز و از مجموعه خرد و زندگی نشر گمان است. هدف مجموعه خرد و زندگی، ساده کردن فلسفه و دعوت به تفکر درباره معنای زندگی برای همه انسان‌ها است. استفنس داویدوویتز کارشناس کلان داده (Big Data) و دانش‌آموخته رشته فلسفه و اقتصاد از دانشگاه‌های استنفورد و هاروارد است. همه دروغ می‌گویند کتاب اول داویدوویتز است و در حدود یک سال و نیمی که از انتشارش می‌گذرد، شهرت زیادی نصیب نویسنده‌اش کرده است.

درباره کتاب همه دروغ می‌ گویند حرف اصلی این کتاب این یک جمله است: «ما به همه دروغ می‌گوییم به جز جستجوگر گوگل». داویدوویتز در این کتاب درباره انبوه اطلاعاتی که شرکت‌ها بزرگ به ویژه گوگل از مردم جمع می‌کنند همان Big Data و کاربرد آنها در مطالعات جامعه‌شناسانه و روان‌شناسانه و شناسایی رفتارها و عادات جوامع مختلف صحبت می‌کند. او در این اثر به موضوع جالبی اشاره می کند و آن هم این است که ما ممکن است درباره موضوعی که ذهنمان را مشغول کرده مثلا یک دل پیچه شبانه به شریک زندگی‌مان چیزی نگوییم اما حتما به سراغ گوگل می رویم تا ببینیم دردمان ممکن است نشانه چه چیزی باشد. ما ممکن است با اطرافیانمان صادق نباشیم اما از گوگل نمی‌توانیم چیزی را مخفی کنیم در نتیجه گوگل تبدیل به انبار بزرگی از داده‌های رفتاری انسان‌ها می‌شود که می‌توان در تحلیل‌های بزرگ علمی در رشته‌های مختلف از آنها استفاده کرد. در این کتاب نویسنده برای اثبات این حرف خود، مثال‌ها، داستان‌ها و مصادیق گوناگون و جالبی می‌آورد که شنیدن و خواندشان برای همه به خصوص کاربران همیشگی اینترنت جذاب خواهد بود. خواندن کتاب همه دروغ می‌ گویند را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم؟ تمامی کاربران اینترنت و استفاده‌کنندگان از فضای مجازی به ویژه کسانی که مایلند کوچکترین اطلاعات زندگی‌شان را از طریق جستجوگر گوگل پیدا کنند این اثر را بخوانند. جملاتی از کتاب همه دروغ می‌ گویند در شب پیروزیِ اوباما در انتخابات، وقتی که همه مشغول تقدیر از او و صحبت دربارهٔ وجههٔ تاریخیِ این انتخاب بودند، تقریباً از هر صد جست‌وجو در گوگل شامل کلمهٔ «اوباما»، یکی هم حاویِ «KKK» یا «کاکاسیاه» بود. شاید این رقم برایتان چندان بزرگ نباشد، اما کافی‌ست به هزاران دلیل غیرنژادپرستانهٔ دیگر برای جست‌وجوی نام این جوان تازه‌وارد و خانوادهٔ دوست‌داشتنی‌اش فکر کنید که او قرار بود سکان قدرتمندترین کشور جهان را در دست بگیرند. در شب انتخابات، جست‌وجوی آدرس «استورم‌فرانت» که یک سایت ملی‌گرای افراطیِ پرطرفدار در ایالات متحده است و همچنین میزان ثبت‌نام در آن بیش از ده برابر روزهای عادی بود. همچنین در بعضی از ایالت‌ها تعداد دفعات جست‌وجو برای «رئیس جمهور کاکاسیاه» بیشتر از جست‌وجو برای «اولین رئیس جمهور سیاه‌پوست» بوده است. تباهی و نفرتی در آمریکا وجود داشت که از چشم منابع سنتی پنهان مانده بودند و حالا چهرهٔ خود را در جست‌وجوهای مردم نشان می‌داد.

با صدای: پیمان رشادی
منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “همه دروغ می‌گویند ~دانشی” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

تگهای سئو: دانلود رایگان همه دروغ می‌گویند ~دانشی – پخش آنلاین همه دروغ می‌گویند ~دانشی – تماشای رایگان همه دروغ می‌گویند ~دانشی – ویدیوی فیلم همه دروغ می‌گویند ~دانشی – همه دروغ می‌گویند ~دانشی نسخه بدون سانسور شده – همه دروغ می‌گویند ~دانشی با زیرنویس چسبیده – همه دروغ می‌گویند ~دانشی با دوبله فارسی اصلی – همه دروغ می‌گویند ~دانشی با کیفیت hd اچ دی – همه دروغ می‌گویند ~دانشی با کیفیت خوب – همه دروغ می‌گویند ~دانشی کم حجم مخصوص موبایل – دانلود سریع همه دروغ می‌گویند ~دانشی برای تلفن همراه دسکتاپ ویندوز و تبلت – لینک دانلود همه دروغ می‌گویند ~دانشی – فیلم همه دروغ می‌گویند ~دانشی ورژن قدیمی و جدید سال – تماشای آسان و بازدید مجانی ویدیوی فیلم و انیمیشن همه دروغ می‌گویند ~دانشی – در اتوبوس و مسافرت – پیش نمایش تریلر آنونس همه دروغ می‌گویند ~دانشی – نمایش خانگی – دیدن همه دروغ می‌گویند ~دانشی در اوقات فراغت

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود