داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3

  • درباره

📻 کتاب صوتی:

داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3

داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3
داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3
داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت سوم

کوروش کبیر، ابرمرد تاریخ، شاه شاهان، پادشاه ایران زمین، شجاع‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شاه ایران بود که با گفتار، کردار و پندار نیک خود انقلابی بزرگ در امپراتوری‌های تاریخ به پا کرد. در حدود ۲۵۰۰ سال پیش، یعنی ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح یا ۱۱۰۰ سال قبل از اسلام، پسر شاه پارس که مادر او دختر شاه ماد بود، به فرماندهی نجیب‌ترین قبایل پارسی درآمد. او با حمایت مادی‌ها، خرد نیک و همت والای خود را با هم درآمیخت؛ با شجاعت و مردانگی، اقوام ایرانی آریایی تبار را با هم متحد و با پادشاهان بد‌کردار و ظالم زمان خویش مبارزه کرد. سپس آن‌ها را یکی پس از دیگری شکست داد و اکثرشان را بخشید و مردم را از ظلم آن‌ها نجات داد و مرزها ایران را تا دوردست‌ها کشانید. او اولین و بزرگترین امپراتوری جهان را بنیان‌گذارد؛ یک امپراتوری که در طول تاریخ همانندی نداشت. آن شخص کسی نبود جز کوروش کبیر. کوروش کبیر نمونه کاملی از صفات اخلاقی را داشت. هرکجا که به‌عنوان فاتح وارد می‌شد، بر‌خلاف فاتحان آشور و بابل نسبت به معابد اقوام بیشترین احترام را نشان می‌داد؛ برای تعمیر و توسعه‌ پرستشگاه‌ها کمک‌های زیادی می‌کرد؛ از هر‌گونه تبعیض نسبت به پیروان ادیان خودداری می‌کرد و اجازه نمی‌داد این احترام بهانه‌ای برای تجاوز‌جویی و قدرت‌طلبی کاهنان شود. او با نهایت دقت این شیوه‌ اخلاقی و انسانی را رعایت می‌کرد و آن را وسیله‌ استحکام قدرت امپراتوری می‌دانست. کوروش مظهر خردمندی و قابلیت و فردی بافضیلت و شرافتمند است. به گفته‌ هرودوت: کوروش دلیرترین و پرهوادارترین مرد جوان در پارس بود. او فریب زندگی پرزرق و برق را ‌نخورد و بر ارزش زندگی شرافتمندانه واقف بود. ایرانیان که کوروش آن‌ها را به مقام فرمانروایی رساند، او را پدر و یونانیان، که کوروش کبیر سرزمین‌هایشان را تسخیر و آن‌ها را مغلوب قدرت خویش کرد، او را پادشاه نمونه و قانون‌گذار می‌نامیدند. یهودیان که او معبد و آزادی عبادتشان را به آن‌ها باز‌گرداند او را شبان یهود و مسیح خدا می‌خوانند؛ ضمن آنکه بابلیان کوروش کبیر را مورد تایید مردوک می‌دانستند. عامه‌ مردم در مانای، ماد، ایلام، اورارتو، لیدیه، بابل و حتی فنیقیه، او را به چشم نجات‌بخش می‌دیدند و از اینکه در امپراتوری او خشونت و تعدی امپراتوری‌های گذشته جای خود را به عدالت داده‌ بود از وی راضی بودند.

نوشته: کاظم مزینانی با صدای: فرید حامد
منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

تگهای سئو: دانلود رایگان داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 – پخش آنلاین داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 – تماشای رایگان داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 – ویدیوی فیلم داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 – داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 نسخه بدون سانسور شده – داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 با زیرنویس چسبیده – داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 با دوبله فارسی اصلی – داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 با کیفیت hd اچ دی – داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 با کیفیت خوب – داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 کم حجم مخصوص موبایل – دانلود سریع داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 برای تلفن همراه دسکتاپ ویندوز و تبلت – لینک دانلود داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 – فیلم داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 ورژن قدیمی و جدید سال – تماشای آسان و بازدید مجانی ویدیوی فیلم و انیمیشن داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 – در اتوبوس و مسافرت – پیش نمایش تریلر آنونس داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 – نمایش خانگی – دیدن داستان کوروش بزرگ شاه شاهان ~قسمت3 در اوقات فراغت

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود