تجلی مد پایدار در جواهرسازی معاصر | روایت ملاحت اخلاقی از عرصه‌ای که اثر و محصولش کهنه نمی‌شود

گروه مد و لباس هنرآنلاین: ملاحت اخلاقی از هنرمندان عرصه مد و لباس به‌ویژه طراحی و ساخت زیورآلات با عنوان برند «وصل» درباره فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: میانه‌های دهه 80 بود که پس مدتی فعالیت در زمینه مجسمه‌سازی، مشغول طراحی داخلی شدم و پس از مدتی به‌واسطه آموزش‌هایی که در مجتمع فنی کسب کردم، به‌طورجدی وارد عرصه طراحی لباس شدم. البته مدتی هم در زمینه چاپ روی پارچه و همچنین طراحی پارچه فعالیت کردم و به‌واسطه یکی از آثارم با چاپ دستی سیلک و دارای موتیف‌های ایرانی و چهل‌تکه، در جشنواره مد و لباس فجر حائز رتبه شدم.

اخلاقی در ادامه به روی آوردن خود به حوزه طراحی و ساخت زیورآلات در ادامه این مسیر اشاره و تصریح کرد: نگاه من به عرصه زیورآلات و جواهرات از ابتدا متمرکز روی طبیعت و برگرفته از فرم‌های ارگانیک بوده و با توجه به هندسه و معماری ایران، مطالعاتم و در ادامه طراحی‌هایم بیشتر روی سقف‌های ایرانی است که در گذشته گنبدی شکل بودند و مقرنس‌هایی که در آن‌ها به کار رفته است.   

او افزود: از همان آغاز ورود به عرصه طراحی و ساخت زیورآلات تلاش کردم که صفر تا صد کار خود را خودم انجام دهم هرچند در روند ساخت و بخش ریخته‌گری و مخراج کاری گاهاً نیاز بود که از استادکاران در این بخش کمک بگیریم.

اخلاقی با تأکید بر اینکه طی سال‌های فعالیت، هم به حوزه جواهرسازی معاصر و هم زیورآلات پوشیدنی و روزمره ورود کرده‌ام اذعان داشت: یکی از ویژگی‌ها و جذابیت‌های طراحی و ساخت زیورآلات برای من آن است که برخلاف لباس، این شی‌ء زینتی، مفهومی و کاربردی هرگز کهنه نمی‌شود و مانا است.

این طراح و سازنده زیورآلات گفت: از سویی دیگر برای شخصی مثل من که طبیعت را به‌شدت دوست دارم و خود را قائل به رعایت اصول و مبانی مد پایدار در روند کاری خود می‌دانم، حرکت به این سمت برایم ساده‌تر شده چراکه برخلاف حوزه طراحی و دوخت لباس که دپوی پارچه و دورریز در آن زیاد است، در ارتباط با متریالی که اینجا استفاده می‌کنم باید بگویم که اگر به سراغ فلزات بروم که قابل ذوب شدن و بازیافت مجدد هستند و اگر هم بخواهم در بخش جواهرسازی و زیورآلات معاصر کار کنم، به سراغ متریالی از قبیل پلاستیک، چینی، چوب و پارچه می‌روم که قابل بازیافت باشند.

اخلاقی در ادامه به تأثیرات کرونا روی فعالیت خود طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تنها تأثیر کرونا بر روند فروش حضوری آثار و محصولات من بوده چراکه بسیاری تمایل دارند کار را از نزدیک ببینند و پس از لمس زیورآلات یا تست کردن آن‌ها اقدام به خرید کنند هرچند که به‌هرروی به‌واسطه شرایط به وجود آمده باید بپذیریم که ناگزیریم چه به‌عنوان فروشنده و چه مشتری، خود را با شرایط حاکم بر فرایند فروش آنلاین وفق دهیم.

منبع: هنرآنلاین | http://honaronline.ir

می‌توانید این صفحه رویداد اطلاعیه خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email

📅 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای عرصه هنر و فرهنگ ایران و جهان، همراه روزنامه هنر در گالری لیلیت باشید

روزنامه هنر رویدادهای هنری اخبار هنری گزارش‌های هنری نوآوری‌های هنری حراج هنری تئاتر و نمایش مد و لباس
💎 بنر تبلیغ
اپلیکیشن
💎 بنر نمایشگاه
💎 بنر مجله هنر
💎 بنر تماشاخانه
💎 بنر کتابهای صوتی
💎 بنر هنرآموز
💎 بنر موزیکهای بیکلام
💎 بنر روزنامه هنر
تلگرام
برگزاری نمایشگاه گروهی «دفتری دیگر از ستاوند» آثار فائزه ولوجردی و نیلوفر وجدی
برگزاری نمایشگاه «دریا و زندگی» آثار عکاسی خانم کتایون فرجی
برگزاری نمایشگاه «تصاویر پنهان» آثار نقاشی آقای یحیی صنعتی
برگزاری نمایشگاه «خاکم ایران» آثار نقاشی آقای احمدرضا زنگنه
برگزاری نمایشگاه «گیلان را باید زیست» آثار عکاسی خانم هاجر اسماعیل زاده پیربازاری
برگزاری نمایشگاه «ترنم» آثار نقاشی خانم معصومه استادی
برگزاری نمایشگاه «بیکران» آثار نقاشی خانم مریم منصوری
برگزاری نمایشگاه «سیمرغ» آثار نقاشی آقای عبدالله محمودی
برگزاری نمایشگاه «جغله» آثار نقاشی آقای احسان میرزایی فراهانی
آثار دومین جشنواره هنرهای تجسمی گروه هنری هفت به نمایش درآمد
برگزاری نمایشگاه «روان سرگردان» آثار نقاشی خانم فاطمه اصغری قره شیران
برگزاری نمایشگاه «روح دریا» آثار نقاشی خانم زهرا استادعباس
اینستاگرام گالری لیلیت

اَپ لیلیت

دانلود اپلیکیشن لیلیت

با نصب اپلیکیشن لیلیت، به راحتی از امکانات لیلیت بهره‌مند شوید و از تخفیف‌ها و جدیدترین اطلاعیه‌ها باخبر باشید...

دانلود مستقیم