fa
ar tr en fa fr ru tr
لیلیت با بیش از ۴۰ هزار بازدید در هر شبانه روز از سراسر ایران و جهان و حضور در صفحه نخست جستجوی گوگل، توانسته جایگاه ارزشمندی را برای اهالی هنر فراهم نماید.
رزرو نمایشگاه〕 〔ثبت اهالی هنر〕 〔تبلیغات〕 〔فراخوان و رویداد
لیلیت ثبت شده در اداره مالکیت معنوی سازمان اسناد و املاک کشور می‌باشد. 
fa
ar tr en fa fr ru tr

بی‌توجهی به هنر و صنایع دستی بومی ایران کمتر شده است/ ورود به جریان اقتصاد

📢 این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email
روزنامه هنر رویدادهای هنری اخبار هنری گزارش‌های هنری نوآوری‌های هنری حراج هنری تئاتر و نمایش مد و لباس
برگزاری نمایشگاه «پری‌زاد» آثار خانم مهناز اولیائی
برگزاری نمایشگاه «نگاه من» آثار نقاشی آقای عبدالله محمودی
برگزاری نمایشگاه «کبوترانه» آثار سیاه قلم خانم الهام رحیمیان
برگزاری نمایشگاه «نگاه» آثار نقاشی خانم ملیکا هدایتی
برگزاری نمایشگاه «بعد دیگر وجود» آثار نقاشی خانم زهرا شمشیری
برگزاری نمایشگاه «حس ناب زندگی» آثار نقاشی خانم مریم عبدالملکی
برگزاری نمایشگاه «سرشت هست» آثار نقاشی خانم لاله علی عابدی
برگزاری نمایشگاه «زیبای سخت» آثار مجسمه آقای عباس یعقوبی
برگزاری نمایشگاه «آینده گذشته است» آثار نقاشی آقای بهادر قشقایی
برگزاری نمایشگاه «ماری پوسا» آثار نقاشی خانم مریم شجاعی
اینستاگرام گالری لیلیت

علی فخرایی معتقد است که بومی‌گرایی و هنر ایرانی از بی توجهی سال های قبل خارج شده است.

بی‌توجهی به هنر و صنایع دستی بومی ایران کمتر شده است/ ورود به جریان اقتصادعلی فخرایی هنرمندی که نمایشگاه او با عنوان «رسن بازی» تا جمعه ۱۴ خرداد ماه در گالری ویستا برپا بود در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا گفت: جمع‌آوری این مجموعه را از ۲ سال پیش شروع کردم و روند کار اینگونه بود که ابتدا یک فایل سخنرانی از «هفت پیکر» نظامی شنیدم و شروع کردم به خواندن آن‌ کتاب و سپس رنگ‌هایی را که برای آثار مجموعه می‌خواستم بر اساس داستان‌ها انتخاب و شروع کردم به کار کردن.

وی افزود: هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی نیز همان زمان بیانیه داد و من یکی از آثارم را برای آن‌ها ارسال کردم و انتخاب هم شد و مجموعه «هفت پیکر» آن‌جا تکمیل شد. سپس فرشته موسوی کل آثار من را خواست و سه مجموعه برای نمایشگاه فعلی انتخاب کرد که شامل مجموعه پرتره‌های سیمی، مجموعه کارهای سنگی و بافتنی‌های من می شد.

این هنرمند درباره بخش ویدوی نمایشگاه «رسن بازی» بیان کرد: المیرا محب علی هم یک ویدیو برای نمایشگاه آماده کرد و کنار مجموعه من ارایه شد.

او با بیان اینکه در کارهایش ریشه‌هایی از شهر بوشهر و جنوب کشور دیده می‌شود، اظهار کرد: با رزومه‌ای که در طراحی و نقاشی دارم به جای اینکه روی کاغذ ایده‌هایم را اجرا کنم، پرتره‌های ذهنی خود را با سیم خلق می‌کردم. همچنین بافتنی‌های من اغلب با گرایش جنوبی و توربافی‌هایی که در گذشته پدرم در حیاط خانه‌مان انجام می‌داد انجام می‌شوند.

وی ادامه داد: این مجموعه انگار ریشه مشترکی از جنوب کشور دارد. هنر گرگوربافی، سنگ‌هایی که از ساحل آورده‌ام و ویدیویی که از خانواده من تهیه شده است که همه اینها کنار هم ارتباط فرهنگی دارند و مکمل یکدیگر هستند همه این عوامل کمک کردند که فضای معاصری که اشاره به ریشه‌های فکری من دارد تولید شود.

این هنرمند مجسمه ساز درباره رونق هنرهای بومی و صنایع دستی شهرهای مختلف بیان کرد: در شهرهایِ مختلف ما افرادی هستند که آثار فرهنگی و هنری شهر خود را تولید می‌کنند و درآمد زیادی هم دارند. فکر می‌کنم در چند وقت اخیر اقبال عمومی و حمایت‌های زیادی از هنرهای بومی شهرها شده است.

فخرایی در پایان اظهار کرد: فکر می‌کنم هر ساله در تهران و استان‌های مختلف نمایشگاه‌های صنایع دستی برگزار می‌شود. بومی‌گرایی و هنر ایرانی درحال حاضر رشد خوبی دارد و همچنین جای رشد بیشتری هم برای آن وجود دارد.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

 

منبع:/http://khabargozarisaba.com

🗓 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای هنر و فرهنگ، همراه گالری لیلیت باشید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email