روابط عمومی؛ قدرت نرم برندها در عرصه مد و لباس | به بهانه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

گروه مد و لباس هنرآنلاین: چه‌بسا مجموعه‌های مختلفی که به دلیل خلأ در این زمینه، از ادامه مسیر ناکام ماندند و درعین‌حال سازمان‌هایی که با تقویت واحد روابط عمومی، گام‌های بلندی در مسیر رشد و توسعه برداشتند.

۱۷ مه میلادی برابر با ۲۷ اردیبهشت هرسال در تقویم به‌عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نام‌گذاری شده است؛ روزی که تداعی‌گر اهمیت و نقش روزافزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات بوده و امروزه به قلب تپنده و قدرت نرم برندها تبدیل‌شده است.

اما در این مجال می‌خواهیم به جایگاه واحد روابط عمومی در حوزه مد و لباس کشور بپردازیم. حلقه‌ای مفقوده که در درازمدت، فعالیت بسیاری از مجموعه‌ها در این عرصه را با مشکلات و کاستی‌های بسیاری مواجه ساخته است.

در مورد اهمیت روابط عمومی باید گفت که در حقیقت، صنعت تبلیغات به سمت صنعت روابط عمومی گسترش پیداکرده زیرا مردم نسبت به اقداماتی که در حوزه روابط عمومی انجام می‌شود، بیشتر از اقدامات تبلیغاتی اعتماد می‌کنند. در صنعت پوشاک و فشن، این قضیه بیشتر نمود پیدا می‌کند چراکه واحد روابط عمومی در برندهای برتر دنیا بسیار پیشرفته است و بسیاری از نویسندگان حوزه مطبوعات و رسانه‌های نوشتاری، در صنعت پوشاک فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند و مجلات معتبر با مطالبشان به چگونگی مد شدن یک لباس یا ترند شدن یک سبک سمت‌وسو می‌دهند.

حال‌آنکه روابط عمومی پدیده‌ای فراتر از تبلیغات است و نقش تعیین‌کننده‌ای در فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی دارد.

واقعیت آن است که در بدو امر، لازم است توان تولید محتوا در قالب و شکل‌های گوناگون در واحدهای روابط عمومی وجود داشته باشد. سپس مخاطبان هدف شناسایی‌شده و خوراک مطلوب به آن‌ها ارائه شود.

ازاین‌رو به نظر می‌رسد یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات موجود در هنر صنعت مد و لباس آن‌هم در شرایط کنونی و باوجود مشکلات گوناگون به‌ویژه در امر اقتصاد، علم مدیریت چرخه اطلاعات میان یک فرد یا سازمان با عموم مردم باید بیش‌ازپیش جدی گرفته شود.

و جمله پایانی…

نخستین شرط برای داشتن یک ارتباط خوب، سخن گفتن از روی علم، آگاهی و اطلاع است.

منبع: هنرآنلاین | http://honaronline.ir

می‌توانید این صفحه رویداد اطلاعیه خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email

📅 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای عرصه هنر و فرهنگ ایران و جهان، همراه روزنامه هنر در گالری لیلیت باشید

روزنامه هنر رویدادهای هنری اخبار هنری گزارش‌های هنری نوآوری‌های هنری حراج هنری تئاتر و نمایش مد و لباس
💎 بنر تبلیغ
اپلیکیشن
💎 بنر تماشاخانه
💎 بنر روزنامه هنر
💎 بنر موزیکهای بیکلام
💎 بنر هنرآموز
💎 بنر کتابهای صوتی
💎 بنر نمایشگاه
💎 بنر مجله هنر
تلگرام
برگزاری نمایشگاه گروهی «دفتری دیگر از ستاوند» آثار فائزه ولوجردی و نیلوفر وجدی
برگزاری نمایشگاه «دریا و زندگی» آثار عکاسی خانم کتایون فرجی
برگزاری نمایشگاه «تصاویر پنهان» آثار نقاشی آقای یحیی صنعتی
برگزاری نمایشگاه «خاکم ایران» آثار نقاشی آقای احمدرضا زنگنه
برگزاری نمایشگاه «گیلان را باید زیست» آثار عکاسی خانم هاجر اسماعیل زاده پیربازاری
برگزاری نمایشگاه «ترنم» آثار نقاشی خانم معصومه استادی
برگزاری نمایشگاه «بیکران» آثار نقاشی خانم مریم منصوری
برگزاری نمایشگاه «سیمرغ» آثار نقاشی آقای عبدالله محمودی
برگزاری نمایشگاه «جغله» آثار نقاشی آقای احسان میرزایی فراهانی
آثار دومین جشنواره هنرهای تجسمی گروه هنری هفت به نمایش درآمد
برگزاری نمایشگاه «روان سرگردان» آثار نقاشی خانم فاطمه اصغری قره شیران
برگزاری نمایشگاه «روح دریا» آثار نقاشی خانم زهرا استادعباس
اینستاگرام گالری لیلیت

اَپ لیلیت

دانلود اپلیکیشن لیلیت

با نصب اپلیکیشن لیلیت، به راحتی از امکانات لیلیت بهره‌مند شوید و از تخفیف‌ها و جدیدترین اطلاعیه‌ها باخبر باشید...

دانلود مستقیم