fa
ar en fa fr ru
tr
لیلیت با بیش از ۴۰ هزار بازدید در هر شبانه روز از سراسر ایران و جهان و حضور در صفحه نخست جستجوی گوگل، توانسته جایگاه ارزشمندی را برای اهالی هنر فراهم نماید.
رزرو نمایشگاه〕 〔ثبت اهالی هنر〕 〔تبلیغات〕 〔فراخوان و رویداد
لیلیت ثبت شده در اداره مالکیت معنوی سازمان اسناد و املاک کشور می‌باشد. 
fa
ar en fa fr ru
tr

آسیب‌شناسی یک سال آموزش مجازی در حوزه مد و لباس | کاهش فرصت‌های استعدادیابی در فضای دانشگاهی تا تأمین آرشیوهای غنی الکترونیکی

📢 این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email
روزنامه هنر رویدادهای هنری اخبار هنری گزارش‌های هنری نوآوری‌های هنری حراج هنری تئاتر و نمایش مد و لباس
برگزاری نمایشگاه «پری‌زاد» آثار خانم مهناز اولیائی
برگزاری نمایشگاه «نگاه من» آثار نقاشی آقای عبدالله محمودی
برگزاری نمایشگاه «کبوترانه» آثار سیاه قلم خانم الهام رحیمیان
برگزاری نمایشگاه «نگاه» آثار نقاشی خانم ملیکا هدایتی
برگزاری نمایشگاه «بعد دیگر وجود» آثار نقاشی خانم زهرا شمشیری
برگزاری نمایشگاه «حس ناب زندگی» آثار نقاشی خانم مریم عبدالملکی
برگزاری نمایشگاه «سرشت هست» آثار نقاشی خانم لاله علی عابدی
برگزاری نمایشگاه «زیبای سخت» آثار مجسمه آقای عباس یعقوبی
برگزاری نمایشگاه «آینده گذشته است» آثار نقاشی آقای بهادر قشقایی
برگزاری نمایشگاه «ماری پوسا» آثار نقاشی خانم مریم شجاعی
اینستاگرام گالری لیلیت

گروه مد و لباس هنرآنلاین: پروانه قاسمیان، مدرس دانشگاه و مدیر گروه رشته طراحی پارچه و لباس دانشگاه علم و فرهنگ درباره تأثیرات آموزش مجازی در بخش دانشگاهی حوزه مد و لباس طی یک سال گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا به خبرنگار هنرآنلاین گفت: با گذشت بالغ‌بر دو ترم دانشگاهی باید بگویم که تا اندازه قابل‌توجهی زیرساخت‌ها و امکانات لازم به‌منظور ارائه خدمات آموزشی استاندارد مجازی فراهم آمده و مدرسان و دانشجویان با اشراف بر جزئیات روند توانسته‌اند خود را با شرایط به وجود آمده وفق دهند هرچند که باید بپذیریم آموزش مجازی از سال‌ها پیش در سراسر جهان به‌عنوان یک شیوه آموزشی متداول و مرسوم موردپذیرش قرار گرفته و کرونا سبب شد این فرایند در کشور ما نیز نهادینه شود.

قاسمیان با اشاره به برخی مزیت‌ها در توسعه آموزش مجازی در سطوح دانشگاهی اذعان داشت: باید بپذیریم که ایجاد فرصت‌های برابر و در حقیقت عدالت آموزشی از این مسیر مهیا شده حال‌آنکه با توجه به توجه کشورهای متعدد به مقوله ارائه خدمات آموزشی در زمینه هنر صنعت فشن، چه‌بسا با تمرکز و تسلط بیشتر به این شیوه آموزش بتوان از فرصت‌ آموزش‌های بین‌المللی نیز نهایت بهره را برد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر آنکه به دلیل الکترونیکی و اینترنتی شدن تمامی ارتباطات، دانشجویان خود را ملزم به این دانسته‌اند که نسخ مجازی از فعالیت‌های دانشگاهی خود را ایجاد کرده و این‌گونه هر یک از آن‌ها با در اختیار داشتن آرشیوی غنی از آثار خود و ارسال آن به دانشگاه، بسترهای لازم به‌منظور مانایی نتیجه تلاش‌ها و همچنین کشف استعدادها در بخش‌های گوناگون را فراهم می‌آورند.

مدیر گروه رشته طراحی پارچه و لباس دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه به یکی از آسیب‌های آموزش مجازی صرف درزمینه مد و لباس اشاره کرد و گفت: البته که در زمان‌های پیش‌ازاین، دانشجویان با حضور در دانشگاه و نزد اساتید، خود را مورد محک قرار می‌دادند و چه‌بسا از دل همین مراودات بود که نخبگان شناسایی‌شده و در ادامه به بازار کار معرفی می‌شدند اما آموزش مجازی فرصت هم‌افزایی میان اساتید و دانشجویان را کاهش داده و زمینه کشف استعدادهای در قالب‌های حضور را کمتر فراهم می‌آورد.

او در خاتمه گفت: به‌هرروی باید بپذیریم که به دلیل مشخص نبودن ابعاد کرونا، ممکن است این روند ادامه داشته باشد و ارائه راهکارهایی همچون برپایی مسابقات و یا نمایشگاه‌های مجازی، موجبات ایجاد انگیزه و تهییج دانشجویان را فراهم آوریم.

منبع:/http://honaronline.ir

🗓 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای هنر و فرهنگ، همراه گالری لیلیت باشید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email