fa
ar en fa fr ru
tr
لیلیت با بیش از ۴۰ هزار بازدید در هر شبانه روز از سراسر ایران و جهان و حضور در صفحه نخست جستجوی گوگل، توانسته جایگاه ارزشمندی را برای اهالی هنر فراهم نماید.
رزرو نمایشگاه〕 〔ثبت اهالی هنر〕 〔تبلیغات〕 〔فراخوان و رویداد
لیلیت ثبت شده در اداره مالکیت معنوی سازمان اسناد و املاک کشور می‌باشد. 
fa
ar en fa fr ru
tr

متفکر: مدیران حوزه صنایع‌دستی و دوخت‌های سنتی از جمع همین خانواده انتخاب شوند

📢 این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email
روزنامه هنر رویدادهای هنری اخبار هنری گزارش‌های هنری نوآوری‌های هنری حراج هنری تئاتر و نمایش مد و لباس
برگزاری نمایشگاه «پری‌زاد» آثار خانم مهناز اولیائی
برگزاری نمایشگاه «نگاه من» آثار نقاشی آقای عبدالله محمودی
برگزاری نمایشگاه «کبوترانه» آثار سیاه قلم خانم الهام رحیمیان
برگزاری نمایشگاه «نگاه» آثار نقاشی خانم ملیکا هدایتی
برگزاری نمایشگاه «بعد دیگر وجود» آثار نقاشی خانم زهرا شمشیری
برگزاری نمایشگاه «حس ناب زندگی» آثار نقاشی خانم مریم عبدالملکی
برگزاری نمایشگاه «سرشت هست» آثار نقاشی خانم لاله علی عابدی
برگزاری نمایشگاه «زیبای سخت» آثار مجسمه آقای عباس یعقوبی
برگزاری نمایشگاه «آینده گذشته است» آثار نقاشی آقای بهادر قشقایی
برگزاری نمایشگاه «ماری پوسا» آثار نقاشی خانم مریم شجاعی
اینستاگرام گالری لیلیت

گروه مد و لباس هنرآنلاین: مریم متفکر هنرمند اهل استان قزوین است که فعالیت خود در زمینه دوخت‌های سنتی را از دوران کودکی آغاز کرده و گلدوزی و شماره‌دوزی از نخستین تجربیات او بوده است.

متفکر درباره روند فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از همان دوران نوجوانی، دوره‌های صنایع‌دستی و فنی حرفه‌ای را پشت سر گذاشتم و با رشته‌های مختلف رودوزی‌های سنتی همچون چهل‌تکه، سرمه‌دوزی، گلدوزی، پته‌دوزی و بسیاری دیگر از رشته‌ها آشنا شدم.

او تصریح کرد: دوره‌های مختلف آموزش خیاطی به‌ویژه در زمینه لباس عروس و لباس‌های مجلسی را نیز پشت سر گذاشتم و سال 82 بود که کارت مربی‌گری خیاطی را دریافت کردم و در راستای توسعه تجربیات موجود در زمینه رودوزی، آموزش در آموزشگاه‌های مختلف را آغاز کردم.

متفکر با اشاره به اینکه در سال 86 آموزشگاه مستقل خیاطی و صنایع‌دستی را با عنوان «کلبه هنر» تأسیس کرده و بیشتر تمرکز خود را معطوف به جریان آموزش ساخته است، اذعان داشت: ارزش آثار هنری به حدی بالاست که هرقدر هم بخواهیم در مسیر آموزش صحیح و اصولی آن گام برداریم، بازهم نیاز به تلاش بیشتر خواهد بود چراکه فرایند آموزش بدون توجه به اصالت و هویت آثار و محصولات این بخش نمی‌تواند آن‌گونه که بایدوشاید نتیجه‌بخش واقع شود.

این فعال حوزه دوخت‌های سنتی با اشاره به تأثیرات مخرب شیوع ویروس کرونا بر تمامی بخش‌ها ازجمله صنایع‌دستی اظهار داشت: کرونا بر روی بسیاری از فعالیت‌ها تأثیر گذاشت و برپایی نمایشگاه‌ها در زمینه صنایع‌دستی که تأثیر بسزایی در روند رو به رشد این عرصه داشتند را تحت‌الشعاع قرار داد.

او با اشاره به اینکه در عین حال بسیاری از پارچه‌ها، یراق‌آلات و متریال اولیه را که پیش از کرونا خریداری کرده بودیم تا به اکنون استفاده نکرده است، افزود: ایجاد فرصت رقابت و هم‌افزایی در قالب نمایشگاه‌ها برداشته شده و برگزاری دوره‌های آموزشی به شکل مجازی هم که تااندازه‌ای مؤثر بوده، نتوانسته آن‌گونه که بایدوشاید نیاز جامعه علاقه‌مند را مرتفع سازد.

متفکر درباره شرایط حمایت از هنرمندان استان قزوین اذعان داشت: این اتفاق به‌طور نسبی رقم می‌خورد اما نیاز است که این حمایت‌ها افزایش یابد. نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که بعضاً مدیران متولی در حوزه‌هایی همچون صنایع‌دستی تجربه و پیشینه فعالیتی ندارند و بهتر است مدیران دولتی یا خصوصی در این بخش به‌منظور درک بیشتر از شرایط و چالش‌های موجود از میان جمع خانواده فعال در این حوزه انتخاب شوند.

او در خاتمه تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در شهرهای مختلف فرصت آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم مناطق مختلف را ایجاد می‌کند و امید است پس از عبور از بحران کرونا و ازسرگیری سفرهای استانی هنرمندان، میزبانان شرایط آشنایی هر چه بیشتر مهمانان با ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و جغرافیایی مناطق را فراهم آورند تا زمینه و بستر لازم برای بهره‌گیری هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها در حوزه مد و لباس فراهم شود.

منبع:/http://honaronline.ir

🗓 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای هنر و فرهنگ، همراه گالری لیلیت باشید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email