تلاش برای رونق و توسعه صادرات منسوجات و پوشاک ایرانی با تکیه بر ثروت‌های بومی استان‌ها در افق ۱۴۰۰

گروه مد و لباس هنرآنلاین: در این مطلب دو موضوع مهم در عرصه مد و لباس کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند. نخست مسئله جریان کنترل واردات پوشاک به داخل کشور و برخورد با عرضه و توزیع محصولات قاچاق و دوم لزوم توجه به ابعاد و دستاوردهای توسعه صادرات.

اواخر سال گذشته بود که سعید قدیری دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از تشدید برخورد با عوامل توزیع پوشاک وارداتی قاچاق خبر داد و تأکید کرد که بخشی از این مسئله به دلیل خود اظهاری در گمرکات برای ترخیص غیرقانونی پوشاک باز می‌گردد.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در ادامه با اعلام اینکه همچنان کالاهای قاچاق در بازار موجود است اذعان داشت این درحالی است که به‌دلیل شرایط کرونا وضعیت تولید داخلی نابسامان بوده و آنها نتوانسته‌اند فروش مناسبی داشته باشند. علاوه بر این افزایش نرخ ارز هم درحال‌حاضر اثرات منفی خود را بر بدنه تولید پوشاک گذاشته و اگر فکر اساسی برای بخش تولید پوشاک کشور نشود در سال ۱۴۰۰ موج افزایش بیکاری و تعطیلی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

این در حالی بود که به گفته او، طرح برخورد با برندهای متخلف پوشاک در دی ماه ۹۹ مجددا آغاز و تا نیمه اول اسفند ماه ادامه داشت. نکه حائز اهمیت در این مطلب آن است که واردات قاچاق به نوعی حاکی از نیاز بازار داخلی به محصول است حال آنکه طی سال گذشته و به دلیل شیوع ویروس کرونا، اشتغال بسیاری از فعالان هنر صنعت مد و لباس به خطر افتاد و شرایطی حاکم شد که چه بسا بسیاری از انگیزه‌ها برای تداوم حیات در چرخه نساجی و پوشاک کاهش یافت.

با این همه تجربه نشان می‌دهد با وجود ظرفیت‌های داخلی بسیار به ویژه از جنبه‌های فرهنگی و هنری عرصه مد و لباس، اما جریان صادرات به دلیل نبود سیاست‌های کارآمد و سهل‌انگاری در سازمان بخشیدن به ظرفیت‌های داخلی همچنان امری مغفول در عرصه نساجی و پوشاک به شمار می‌رود.

به هر روی اقتصاد جهانی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، در تمامی کشورهای دنیا با چالش‌های متعددی مواجه شده و گردش تجارت و صادرات پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده با این همه کشور ایران به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های گسترده در تمامی بخش‌ها از جمله نساجی و پوشاک با تأکید بر سیاست‌های تمرکززدایی و توجه به ثروت‌های بومی تمامی استان‌ها خواهد توانست در سال جدید بازار هدف صادراتی خود را در حوزه مد و لباس مشخص کرده و در مسیر بازگشت سرمایه‌های از دست رفته به ویژه در زمینه‌های ارزی گام‌های مؤثری را بردارد.

منبع: هنرآنلاین | http://honaronline.ir

می‌توانید این صفحه رویداد اطلاعیه خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email

📅 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای عرصه هنر و فرهنگ ایران و جهان، همراه روزنامه هنر در گالری لیلیت باشید

روزنامه هنر رویدادهای هنری اخبار هنری گزارش‌های هنری نوآوری‌های هنری حراج هنری تئاتر و نمایش مد و لباس
💎 بنر تبلیغ
اپلیکیشن
💎 بنر نمایشگاه
💎 بنر روزنامه هنر
💎 بنر کتابهای صوتی
💎 بنر موزیکهای بیکلام
💎 بنر تماشاخانه
💎 بنر مجله هنر
💎 بنر هنرآموز
تلگرام
برگزاری نمایشگاه گروهی «دفتری دیگر از ستاوند» آثار فائزه ولوجردی و نیلوفر وجدی
برگزاری نمایشگاه «دریا و زندگی» آثار عکاسی خانم کتایون فرجی
برگزاری نمایشگاه «تصاویر پنهان» آثار نقاشی آقای یحیی صنعتی
برگزاری نمایشگاه «خاکم ایران» آثار نقاشی آقای احمدرضا زنگنه
برگزاری نمایشگاه «گیلان را باید زیست» آثار عکاسی خانم هاجر اسماعیل زاده پیربازاری
برگزاری نمایشگاه «ترنم» آثار نقاشی خانم معصومه استادی
برگزاری نمایشگاه «بیکران» آثار نقاشی خانم مریم منصوری
برگزاری نمایشگاه «سیمرغ» آثار نقاشی آقای عبدالله محمودی
برگزاری نمایشگاه «جغله» آثار نقاشی آقای احسان میرزایی فراهانی
آثار دومین جشنواره هنرهای تجسمی گروه هنری هفت به نمایش درآمد
برگزاری نمایشگاه «روان سرگردان» آثار نقاشی خانم فاطمه اصغری قره شیران
برگزاری نمایشگاه «روح دریا» آثار نقاشی خانم زهرا استادعباس
اینستاگرام گالری لیلیت

اَپ لیلیت

دانلود اپلیکیشن لیلیت

با نصب اپلیکیشن لیلیت، به راحتی از امکانات لیلیت بهره‌مند شوید و از تخفیف‌ها و جدیدترین اطلاعیه‌ها باخبر باشید...

دانلود مستقیم