fa
ar tr en fa fr ru tr
لیلیت با بیش از ۴۰ هزار بازدید در هر شبانه روز از سراسر ایران و جهان و حضور در صفحه نخست جستجوی گوگل، توانسته جایگاه ارزشمندی را برای اهالی هنر فراهم نماید.
رزرو نمایشگاه〕 〔ثبت اهالی هنر〕 〔تبلیغات〕 〔فراخوان و رویداد
لیلیت ثبت شده در اداره مالکیت معنوی سازمان اسناد و املاک کشور می‌باشد. 
fa
ar tr en fa fr ru tr

برگزیدگان فجر دهم | فاطمه محمدی: بازار سنتی زیورآلات همچنان در برابر آثار آوانگارد مقاومت می‌کند

📢 این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email
روزنامه هنر رویدادهای هنری اخبار هنری گزارش‌های هنری نوآوری‌های هنری حراج هنری تئاتر و نمایش مد و لباس
برگزاری نمایشگاه «پری‌زاد» آثار خانم مهناز اولیائی
برگزاری نمایشگاه «نگاه من» آثار نقاشی آقای عبدالله محمودی
برگزاری نمایشگاه «کبوترانه» آثار سیاه قلم خانم الهام رحیمیان
برگزاری نمایشگاه «نگاه» آثار نقاشی خانم ملیکا هدایتی
برگزاری نمایشگاه «بعد دیگر وجود» آثار نقاشی خانم زهرا شمشیری
برگزاری نمایشگاه «حس ناب زندگی» آثار نقاشی خانم مریم عبدالملکی
برگزاری نمایشگاه «سرشت هست» آثار نقاشی خانم لاله علی عابدی
برگزاری نمایشگاه «زیبای سخت» آثار مجسمه آقای عباس یعقوبی
برگزاری نمایشگاه «آینده گذشته است» آثار نقاشی آقای بهادر قشقایی
برگزاری نمایشگاه «ماری پوسا» آثار نقاشی خانم مریم شجاعی
اینستاگرام گالری لیلیت

گروه مد و لباس هنرآنلاین: یکی از پرطرفدارترین بخش‌های جشنواره مد و لباس فجر در سال‌های اخیر به بخش زیورآلات اختصاص داشته و بر اساس استقبال‌ هنرمندان، برخی بر این عقیده‌اند که می‌توان جشنواره‌ای مجزا برای این عرصه در نظر گرفت.

در این مطلب، گفتگو با فاطمه محمدی برگزیده بخش طراحی آزاد زیورآلات دهمین جشنواره مد و لباس فجر را بخوانید:

خانم محمدی، شما در بخش طراحی آزاد زیورآلات با طرح «یلدا» شرکت کردید و اثرتان برگزیده شد. لطفاً ابتدا از پیشینه فعالیت‌تان در عرصه مد و لباس بگویید.

من 32 سالم است. کلاس طراحی را نزد خانم خسروشاهی گذرانده‌ام. یک دوره چند ماهه آنجا بودم و در نهایت این طرح را انتخاب کردم و به جشنواره فرستادم.

لطفاً درباره طرح‌تان توضیح دهید.

نام طرح من «یلدا» بود و فرم کلی انار را داشت ولی از شکل اصلی آن استفاده نشده بود. وسط آن یک یاقوت سرخ بزرگ و دور آن یاقوت‌های کوچک قرار دادم به معنای اینکه کوچک‌ترها در خانه بزرگترها جمع می‌شوند.

به طور کلی برگزاری جشنواره‌ها و رخدادهایی مانند جشنواره مد و لباس فجر را در معرفی فعالان و جامعه طراحان چقدر مؤثر می‌دانید؟ به نظر شما جشنواره چقدر در روند حرکت طراحان عمل کرده است؟

من در دوره‌های پیش جشنواره مد و لباس شرکت نکرده بودم و امسال اولین بار بود که در این جشنواره شرکت کردم. به نظرم برای فردی که کارش این است می‌تواند مفید باشد چون هم یک رزومه خوبی است و هم اینکه برای او انگیزه می‌شود. به نظرم جشنواره‌ها کمک‌کننده است.

در سال‌های اخیر با توجه به مینی‌مال بودن و ابعاد کوچک زیورآلات به‌عنوان یک اثر کاربردی افراد زیادی به این سمت سوق پیدا کردند. در این فضای رقابتی به نظر شما چه سرنوشتی در انتظار افراد است؟

بازار سنتی ما چنین آثاری را نمی‌پسندد و همچنان گاردش در برابر طرح‌های آوانگارد بسته است. اگر کسی طراحی با نرم‌افزار بلد باشد بهتر می‌تواند وارد بازار کار شود ولی به نظرم اگر کسی پشت‌کار داشته باشد با این نوع طراحی هم می‌تواند به یک جایی برسد.

تبلیغات شما بیشتر از طریق فضای مجازی است یا اینکه بستر دیگری هم برای تبلیغ دارید؟

من هیچ‌وقت کار تبلیغاتی نکردم و فقط در چالش‌هایی مانند جشنواره شرکت کردم.

چقدر امیدار هستید که در آینده بتوانید در این فضا کار کنید و کسب و کار داشته باشید؟ آیا زیورآلات یک چنین دغدغه‌ای را برای شما فراهم کرده یا اینکه دارید به صورت دلی کار می‌کنید؟

اگر بخواهم حتماً می‌توان به جایی رسید اما فعلاً فرصتش را نداشتم که کارم را شروع کنم. بیشتر به صورت دلی و هنری کار کرده‌ام.

فرصت کردید که از دهمین جشنواره مد و لباس فجر بازدید کنید؟

متأسفانه به خاطر ویروس کرونا فرصت نشد که بازدید کنم اما فیلم‌ و عکس‌هایی که موجود بود را دیدم. کار بچه‌ها بسیار قوی و خوب بود. برخی از آن آثار کار دوستان خودم بود و به آن‌ها تبریک گفتم.

جشنواره مد و لباس در بخش زیورآلات ضعفی داشت و آن این که شناسنامه آثار در استندها نبود. فکر می‌کنید چقدر لازم است که جشنواره‌ها حتماً شناسنامه آثار را هم بیاورند و توضیحاتی را ضمیمه کنند تا در عین حال بحث مالکیت معنوی هم حفظ شود؟

به نظرم خیلی مهم است. مخصوصاً اینکه یک سری آثار وجود دارند که یک داستان پشت آن هست و سازنده می‌خواهد یک پیام خاصی را برساند. اگر شناسنامه آثار در استند وجود داشته باشد کمک کننده خواهد بود. به نظرم ایراد دیگری که در بخش طراحی وجود داشت این بود که ای کاش می‌شد طراحی دستی با طراحی نرم‌افزار جدا می‌شد. من در بخش طراحی دستی بودم. درست است که طراحی نرم‌افزار هم سختی‌های خاص خودش را دارد ولی یک سری ایرادات که در طراحی دستی وجود دارد در طراحی نرم‌افزاری برطرف می‌شود.

منبع:/http://www.honaronline.ir

🗓 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای هنر و فرهنگ، همراه گالری لیلیت باشید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email