فرامرز فرمانی: باید برای اتصال طراحان و صنعتگران زمان خرید / حس زیبایی‌پسندی جامعه زیر سلطه دغدغه‌های اقتصادی فراموش شده است

📢 این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فرامرز فرمانی طراح مد و لباس که سابقه طراحی لباس برای بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده عرصه سینما و موسیقی را دارد، درباره دلایل نبود ارتباط مؤثر میان طراحان و تولیدکنندگان عرصه مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: زمانی که ذائقه و سلیقه پوششی طیف وسیعی از جامعه ما با الهام از تبلیغات رسانه‌های متعدد داخلی و خارجی تعریف می‌شود، بخش تولید با پی بردن به این موضوع، محصولاتی را تولید و عرضه می‌کند که با کپی‌برداری از همین طرح‌ها به تولید انبوه رسیده‌اند.

او افزود: این در حالی است که طراحان مد و لباس در مقاطع زمانی گوناگون برآنند تا آثاری بدیع و متناسب با ترندهای جهانی و همچنین ملهم از منابع هنری و فرهنگی را خلق کنند اما فرصتی برای رساندن نتیجه ساعت‌ها و شاید روزها تلاش خود که احتمالاً دارای پشتوانه مطالعاتی نیز بوده است را پیدا نمی‌کنند.

فرمانی با تأکید بر اینکه از هم‌اکنون باید برای اتصال طراحان و صنعتگران زمان خرید اذعان داشت: این پروسه و به‌ویژه در ابعاد ایجاد فرهنگ همکاری میان این دو طیف، پروسه‌ای زمان‌بر است که متأسفانه بخش تولید برای از دست ندادن بازار و فرصت فروش محصولات خود در وقت مقتضی و رسیدن به سود اقتصادی موردنظر حاضر به انجام این کار نیست.

این طراح لباس اذعان داشت: عوامل متعددی دست‌به‌دست هم داده‌اند که طراحان مد و لباس به این نتیجه رسند که دیگر نباید برای ورود به بخش صنعت تلاش کرد و آن‌ها نیز وقت را از دست نداده و به کار انفرادی روی آورده‌اند.

او با اشاره به اینکه اغلب مردم ما به دنبال رقم زدن اتفاقاتی هستند که آن‌ها را به‌سرعت به نتیجه و سود دلخواه برساند تصریح کرد: البته که دغدغه‌های اقتصادی نیز مزید بر علت شده که هنر دستان و ذهن خلاق هنرمندان طراح آن‌گونه که باید موردتوجه مخاطبان قرار نگیرد و از سویی دیگر تولیدکنندگان هم که نمی‌خواهند زمان بازگشت مالی را به تأخیر بیاندازند، فرصت آزمون‌وخطا برای آثار جدید طراحان در بازار هدف را از آن‌ها می‌گیرند.

فرمانی در خاتمه گفت: حس زیبایی پسندی جامعه زیر سلطه دغدغه‌های اقتصادی فراموش‌شده است و تولیدکنندگان هم که نیاز بازار را به‌خوبی می‌دادند، حاضر نیستند سرمایه زمانی و اقتصادی خود را صرف ذائقه‌سازی برای جامعه از مسیر هنر طراحان مد و لباس کنند و تداوم این روند به جدایی هر چه بیشتر عرصه طراحی و تولید دامن خواهد زد.

منبع: هنرآنلاین | http://honaronline.ir

🗓 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای هنر و فرهنگ، همراه گالری لیلیت باشید.

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email
روزنامه هنر رویدادهای هنری اخبار هنری گزارش‌های هنری نوآوری‌های هنری حراج هنری تئاتر و نمایش مد و لباس
برگزاری نمایشگاه «آگاهی» آثار نقاشی خانم الهام طاهرى
برگزاری نمایشگاه «تازگی» آثار نقاشی خانم مرضیه رزاقی
برگزاری نمایشگاه «با من بیا» آثار سیاه قلم خانم مهرناز لامعی
برگزاری نمایشگاه «اقیانوس رنگ‌ها» آثار خانم فاطمه کریمی ریابی
برگزاری نمایشگاه «مفاهیم زندگی در هنر معاصر» آثار آقای رضا رحیمی لسکو
برگزاری نمایشگاه «گالری سیاه نقش» آثار آقای سیاوش هاشمی
برگزاری نمایشگاه «تصویری از طبیعت» آثار خانم حمیده وثوقی رهبری
برگزاری نمایشگاه «دنیای درون» آثار خانم مهتاب مظلومی
برگزاری نمایشگاه «پری‌زاد» آثار خانم مهناز اولیائی
برگزاری نمایشگاه «نگاه من» آثار نقاشی آقای عبدالله محمودی
اینستاگرام گالری لیلیت