رقابت بر سر بسته‌بندی لباس‌ در جشنواره یازدهم مد و لباس فجر | مرور برخی مزایای بسته‌بندی پوشاک

گروه مد و لباس هنرآنلاین: در هفته‌ای که گذشت، جلسه شورای تخصصی «بسته‌بندی مد و لباس» بخش رقابتی یازدهمین جشنواره بین‌الملل مد و لباس فجر با حضور برگزارکنندگان این رویداد و اعضای این شورا به‌منظور نهایی‌سازی فراخوان این بخش با توجه به معیارهای علمی و فنی بسته‌بندی محصولات مد و پوشاک برگزار شد.

امسال و برای نخستین بار، بخشی با عنوان «بسته‌بندی مد و لباس» در کنار دیگر بخش‌های رقابتی جشنواره مد و لباس فجر همچون طراحى لباس بانوان، طراحى لباس آقایان، طراحى چادر و پوشش سر، طراحى پارچه، طراحى کیف و کفش، طراحى زیورآلات و تزئینات، رودوزى و دوخت سنتى، انواع چاپ دستى، پارچه سازى و بافت پارچه در نظر گرفته شده؛ عرصه‌ای که شاید به قدر و اندازه برخی دیگر از صنایع همچون صنایع غذایی و دارویی از اهمیت برخوردار نباشد اما بدون شک به‌عنوان یکی از ارکان مهم در امر مشتری مداری به شمار می‌رود.

حال‌آنکه خلاقیت و ایده پردازی در این زمینه به‌خودی‌خود می‌تواند یک پوشیدنی ساده را به محصولی فاخر تبدیل کرده و در سابقه ذهنی مصرف‌کنندگان، یک خرید معمولی را به خریدی منحصربه‌فرد مبدل سازد.

در حال حاضر بسته‌بندی لباس به یکی از اصول بسیار مهم در بازاریابی آن تبدیل شده است. علاوه بر آن افراد تمایل زیادی به خریدهای اینترنتی و آنلاین پیدا کردند و سعی می‌کنند بیشتر لوازم موردنیاز خود و ازجمله انواع لباس را از فروشگاه‌های مجازی خرید کنند که در نتیجه موضوع بسته بندی پیش از پیش از اهمیت برخوردار خواهد شد.

اما نکته بسیار مهمی که در بسته بندی لباس برای کسب‌وکارهای آنلاین و حتی حضوری وجود دارد، توجه به نوع بسته‌بندی است. شاید در گذشته کیفیت محصول، تنها مسئله موردنظر خریداران بود اما در حال حاضر کیفیت معنای گسترده‌تری پیدا کرده است و یکی از این مفاهیم در توجه به نوع بسته‌بندی و بالا بودن کیفیت آن است.

در توضیح اهمیت روانشناسی رنگ‌ها در بسته بندی پوشاک نیز می‌توان اینگونه گفت که تمامی صنایع، کسب و کارها و مشاغل باید به تناسب روحیات مخاطبان خود، رنگ‌هایی استفاده کنند که موجب جذب مخاطب و ایجاد آرامش و نشاط در او باشد.

رنگ‌ها تأثیرات مختلفی  روی افراد می‌گذارند به همین دلیل اینکه شما پوشاک چه گروه سنی را می‌فروشید، در انتخاب رنگ مناسب بسته بندی آن اهمیت دارد زیرا رنگ‌ها عاملی انگیزشی هستند که مخاطب را به سمت محصولی خاص جذب کنند و یا اینکه به نتیجه‌ای عکس منجر شوند.

به هر تقدیر، ارائه­ کالا به‌نحوی‌که نتیجه­ آن افزایش فروش باشد و فروش کالا به طریقی که سود حاصله افزایش پیدا کند می‌تواند یکی از مهم‌ترین اهداف از بسته‌بندی پوشاک برای صاحبان برند باشد که درعین‌حال به حفظ محصولات در مقابل آلودگی، صدمات ناشی از حمل‌ونقل و انبار کردن، انتقال پیام‌هایی درباره هویت، کیفیت و قیمت کالا و همچنین متمایز ساختن محصولات یک برند منتج می‌شود.

منبع: هنرآنلاین | http://honaronline.ir

می‌توانید این صفحه رویداد اطلاعیه خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email

📅 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای عرصه هنر و فرهنگ ایران و جهان، همراه روزنامه هنر در گالری لیلیت باشید

روزنامه هنر رویدادهای هنری اخبار هنری گزارش‌های هنری نوآوری‌های هنری حراج هنری تئاتر و نمایش مد و لباس
💎 بنر تبلیغ
اپلیکیشن
💎 بنر روزنامه هنر
💎 بنر نمایشگاه
💎 بنر هنرآموز
💎 بنر موزیکهای بیکلام
💎 بنر کتابهای صوتی
💎 بنر تماشاخانه
💎 بنر مجله هنر
تلگرام
برگزاری نمایشگاه گروهی «دفتری دیگر از ستاوند» آثار فائزه ولوجردی و نیلوفر وجدی
برگزاری نمایشگاه «دریا و زندگی» آثار عکاسی خانم کتایون فرجی
برگزاری نمایشگاه «تصاویر پنهان» آثار نقاشی آقای یحیی صنعتی
برگزاری نمایشگاه «خاکم ایران» آثار نقاشی آقای احمدرضا زنگنه
برگزاری نمایشگاه «گیلان را باید زیست» آثار عکاسی خانم هاجر اسماعیل زاده پیربازاری
برگزاری نمایشگاه «ترنم» آثار نقاشی خانم معصومه استادی
برگزاری نمایشگاه «بیکران» آثار نقاشی خانم مریم منصوری
برگزاری نمایشگاه «سیمرغ» آثار نقاشی آقای عبدالله محمودی
برگزاری نمایشگاه «جغله» آثار نقاشی آقای احسان میرزایی فراهانی
آثار دومین جشنواره هنرهای تجسمی گروه هنری هفت به نمایش درآمد
برگزاری نمایشگاه «روان سرگردان» آثار نقاشی خانم فاطمه اصغری قره شیران
برگزاری نمایشگاه «روح دریا» آثار نقاشی خانم زهرا استادعباس
اینستاگرام گالری لیلیت

اَپ لیلیت

دانلود اپلیکیشن لیلیت

با نصب اپلیکیشن لیلیت، به راحتی از امکانات لیلیت بهره‌مند شوید و از تخفیف‌ها و جدیدترین اطلاعیه‌ها باخبر باشید...

دانلود مستقیم