نکات مهم در بازسازی و تغییر لوگو و علامت تجاری

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نکات مهم در بازسازی و تغییر لوگو و علامت تجاری
اکثر صاحبان برند از این موضوع باخبرند که لوگوها هم دارای طول عمر هستند و پس از مدتی به تغییر و اصلاح نیاز پیدا می‌کنند. یکی از ویژگی‌های بازاریابی آنلاین این است که بطور مداوم باید به روزرسانی شود. حتی اگر تغییراتی که در لوگو انجام می‌شود، ظریف و ریز هم باشد، می‌توانند هویت شرکت را در چشم مصرف کننده حفظ کند. در زیر چندین شاخصه وجود دارد که به شما کمک می‌کند لوگوی شرکت خود را به بهترین شکل ممکن به روزرسانی کنید.
1- سن اولین و مشخصه‌ترین ویژگی که در طراحی لوگو عنوان می‌شود، سن است. به این معنا که لوگو چه زمانی طراحی شده و آخرین زمان بروزرسانی آن چه تاریخی بوده است؟ همه کسب و کارها برای لوگوی خود یک شعار و نام انتخاب می‌کنند. اما هیچ برندی نمی‌تواند برای همیشه به حیات خود ادامه دهد. یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی، تغییرات لوگو می‌باشد. در واقع برندهای تجاری در دوره‌های زمانی مشخص باید احیا شوند. شاید بخواهید لوگو را بروزرسانی کنید، اما نمی‌خواهید مخاطبان اطلاعات خود را نسبت به لوگوی قبلی از دست بدهند. برند تجاری کوکاکولا هر سال نسبت به سال‌های قبل کوچکتر می‌شود. با این حال هیچگاه مصرف کننده‌ها با بدبینی به آن نگاه نکرده اند. شما می‌توانید تغییرات کمی را در لوگو ایجاد کنید. شرکت گوگل در سال 1998 اقدام به طراحی لوگو کرد. با این وجود هر 5 سال یکبار لوگوی خود را تغییر می‌دهد. این شرکت با تغییرات متناوب و مداوم سعی دارد تا ضمن نگهداشتن مخاطب‌ها، لوگو را نیز بروزرسانی کند. اگر به برندهایی نگاه کنید که مدت زمان طولانی بروزرسانی نشده اند، خواهید دید که از چشم مخاطب می‌افتند. به طور طبیعی شرکت‌ها و صنایع بزرگ نیاز دارند تا لوگو برند تجاری خود را در دوره‌های زمانی مشخص تغییر دهند.

2- گرایش و سبک طراحی لوگو هم مانند مدل لباس و مو دارای روند خاصی در طی زمان است. در اواخر دهه 1990، و اوایل دهه 2000، شاهد استفاده مکرر جنبش «صدای خش خش» در طراحی لوگوها بودیم. این یک روند جدید در طراحی بود که دربرگیرنده طرح‌های هندسی و مینیمالیستی بود. اما این المان‌ها مربوط به آن زمان بود. در دوره‌های بعدی موج جدیدی در طراحی لوگو آغاز شد. در واقع سبک طراحی لوگو به طور مداوم در حال تغیر است. اگر می‌خواهید لوگوی خود را بهترین شکل ممکن بروزرسانی کنید، باید به روندهای جدید توجه داشته باشید تا لوگو مدرن شود. به روزرسانی لوگو

3- پیچیدگی دنیای دیجیتال به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده است. شرکت‌ها سعی می‌کنند با تغییر علائم تجاری خود منطبق با اصول بازاریابی آنلاین، مخاطبان بیشتر را به سمت خود جذب کنند. در بازاریابی آنلاین، لوگوهایی که روی وب سایت یا صفحه فیسبوک قرار می‌گیرند، به طراحی و اصلاح مجدد نیاز دارند. اغلب لوگوهایی که به صورت پیچیده طراحی می‌شوند، دارای جزئیات زیادی هستند که فهمشان را برای مخاطب دشوار می‌کند. حال اگر می‌خواهید لوگو را به دور از پیچیدگی بروزرسانی کنید، بهتر است سادگی را رعایت کنید.

4- تغییرات اگر شرکت شما در حال تجربه تغییرات ساختاری است، این یک فرصت بزرگ برای تغییر لوگو و برند تجاری است. اینکه در شرکت بخش جدیدی ادغام شده باشد و یا پشرفت عمده‌ای در آن صورت گرفته باشد، می‌تواند تعیین کننده نوع تغییرات و اصلاح لوگو باشد. برخی از لوگوهای شرکت‌های تجاری بزرگ، نشان از ادغام و یا اضافه شدن بخش‌های جدید به شرکت دارد. زمانی که شرکت تجربه این چنینی دارد، بهتر است از سه روش زیر استفاده شود:

الف- ادغام با شرکت‌های بزرگتر اگر شرکت فعلی با یک شرکت بزرگتر ادغام شده است، بهتر است لوگوی شرکت بزرگتر بیشتر استفاده شود.

ب- ترکیبی در این روش دو شرکتی که با هم ادغام شده اند، لوگوهای آن‌ها به یک اندازه در هم ترکیب می‌شود. رنگ، نام و شکل ساختاری لوگو در لوگوی جدید به یک اندازه استفاده می‌شود.

پ- نام تجاری جدید گاهی دو شرکت از ابتدای کار با یکدیگر ترکیب می‌شوند. هویت این دو شرکت جدید است و بنابراین باید از المان لوگوهای آن‌ها به شکل منطقی استفاده شود. حتی اگر لازم باشد یکی از لوگوها مد نظر قرار بگیرد. کوچکترین تغییرات هم می‌تواند در طراحی مجدد لوگو موثر واقع شود.

ت- طراحی اگر شرکت خود را تازه راه اندازی کرده اید، در ابتدا ممکن است هیچ منبع اختصاصی برای طراحی لوگو نداشته باشید. در این صورت باید برای طراحی لوگو بهتر است از یک آماتور استفاده کنید. او با نگاه حرفه‌ای خود می‌تواند تمامی پارامترهای لازم جهت طراحی لوگو را پیدا کند. اما در عین حال می‌توانید از لوگوهای قدیمی هم که با موضوع فعالیت شما یکسان است، استفاده کنید. تغییر و بازسازی لوگو مشابه نیز راه حل خوبی است.

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت