سیراک ملکونیان

Sirak Malkonian

سیراک ملکونیان

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، هنرهای تجسمی

 معرفی/ بیوگرافی:

سیراک ملکونیان (به ارمنی: Սիրակ Մելքոնյան) هنرمند ایرانی، متولد 1310 در تهران است.

آقای سیراک ملکونیان از هنرمندان مشهور ارمنی ایرانی است. سبک وی ویژه خود اوست که اگر چه مدرن، با خطوط ساده و خشک به نظر می‌رسد ولی بسیار چشم‌نواز و محسورکننده است و بیننده را به خود جذب می‌کند. وی از شاگردان مارکو گریگوریان، یکی از پایه گذاران هنر مدرن ایران بود.

سیراک ملکونیان از 1351 تا 1354 در تهران به صورت خصوصی به تدریس نقاشی مشغول بود. و پس از آن در تورنتو کانادا مشغول به تدریس نقاشی بوده است.

نمایشگاه‌ها
ملکونیان در بیش از 35 نمایشگاه انفرادی و گروهی در سطح جهان شرکت کرده‌است. <<نمایشگاه‌های سالانه انجمن فرهنگی ایران و شوروی (1950–1953م)، نمایشگاه گروهی نقاشان معاصر ایران در انجمن مهرگان (1954م)، گالری استتیک (1957م)، گالری هروه اودرمات در پاریس، گالری گورکی، نمایشگاه گروهی در ایران، و غیره.>>

جوایز
از جوایزی که وی موفق به کسب آن‌ها شده عبارت اند از: جایزهٔ دوسالانهٔ تهران، جایزهٔ دوسالانهٔ پاریس، جایزهٔ بین‌المللی آرت اکسپوزیسیون (دوسالانه)، جایزهٔ انجمن ایران – آمریکا و جایزهٔ هنرمندان معاصر ایران

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت