احمد مرشدلو

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، هنرهای تجسمی

 معرفی/ بیوگرافی:

احمد مرشدلو (به انگلیسی: Ahmad Morshedloo) هنرمند ایرانی، متولد 20 شهریور 1352 در مشهد است.

آقای احمد مرشدلو متولد 20 شهریور 1352 در مشهد نقاش و طراح واقع گرای ایرانی است. نخستین نمایش انفرادی وی در سال 1380 در گالری طراحان آزاد بود. او از نخستین نقاشانی ست که دغدغه‌های اجتماعی خویش را تجسمی کرده‌است.

او از اعضای گروه هنری سی بوده‌است. تعدادی از آثار مرشدلو در برخی از گالری‌ها و حراجی‌ها عرضه شده‌است. آثار وی در مجموعه‌هایی همچون موزه متروپولیتن نیویورک و گالری ساعتچی لندن، گالری ایام دبی قرار دارند.

همچنین حضور در بی ینال ونیز وموزه هنرهای اسلامی در موزه پرگامون برلین، موزه هنرهای جدید، فرایبورگ آلمان آرت فر استانبول و آرت فر مسکو، گالری ساچی لندن، موزه هنرهای معاصرارمنستان، موزه متروپولیتن توکیو و فرانسه وگالری مهر، نیویورک و گالری جیمز گری، لس آنجلس أمریکا از جمله نمایشگاه‌های برون مرزی وی می‌باشد. آثار او تاکنون در حراج‌های ساتبیز، کریستی و حراج تهران عرضه شده‌است. در سال 1396 کتاب گفتگوی شهروز نظری با احمد مرشدلو منتشر شده‌است.

او سال 1352 در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد؛ در کودکی به تهران آمد و با خانواده ساکن سه راه شکوفه خیابان پیروزی شد. اولین معلم‌های او ابوالحسن کیوان و آریاسب دادبه هستند. در سال 1369 وارد هنرستان تجسمی پسران شد. مدرک کارشناسی در رشته نقاشی را در سال 1378 از دانشگاه آزاد اسلامی و مدرک کارشناسی ارشد در همان رشته را در سال1380 از دانشگاه هنر تهران اخذ کرد.

مراد ثقفی در توضیح آثار مرشدلو می‌نویسد: تک نگاری‌هایی که مرشدلو در بازتاب دادنِ تک نگاری‌هایی بدانیم حاصل آثارش باقی ماند و به دعوت نقاش برای جستجویِ چنان موفقیت‌آمیز دار دکه مشکل بتوان فقط در مقام بینندهٔ بی‌طرف نگری به ما یادآور می‌شود که اینجاَ لَ تِ شباهت‌ها در سرنوشت مشترک بیننده و اثر نیندیشید.

اما همان تک چهره، به سان یکایک چهره‌ها روبرو هستیم. اینجا ماِ نقاش بلکه با اتوبیوگرافی یا همان زندگی نامهٔ خودنوشتِ دیگر نه با تک نگاری با افرادی سر و کار داریم که گویی برای اولین بار جرأت و جسارت نگاه کردن به خویش را یافته‌اند.

نمایشگاه
بی‌نام، گالری طراحان آزاد، تهران 1397
چشم سر، گالری هما، تهران 1396
فضای منفی، گالری اثر، تهران 1393
طراحان آزاد، تهران 1380

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
morshedloo_1973

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت