علی اصغر پتگر

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، هنرهای تجسمی

 معرفی/ بیوگرافی:

علی اصغر پتگر (به انگلیسی: Ali’Asghar Petgar) هنرمند ایرانی، متولد 1297 در تبریز و درگذشته 17 اردیبهشت 1371 در تهران بود.

آقای علی اصغر برادران اکبری معروف به پتگر در سال 1297 هجری‌شمسی در محله گازران به‌دنیا آمد. پتگر، واژه‌ای اوستایی و به معنای تصویر می‌باشد که استاد برادران اکبری بعدها به این نام تغیر نام داده است.

از دوران کودکی به همراه برادرش، تلاش بی‌وقفه‌ای در نقاشی از خود نشان داد. این سال‌ها دوران اقتدار میرمصور ارژنگی در تبریز بود و پذیرش اصغر و برادرش در محضر استاد میرمصور، آغاز حرکتی جدی در راستای هنر به شمار می‌رفت.

وی پس از پایان یافتن دوره مدرسه هنرهای ظریفه تبریز، روانه تهران شد و در مدرسه صنایع مستظرفه، شروع به تحصیل نمود تا این‌که پس از 4 سال، فارغ‌التحصیل شده و در کارگاه خود به فعالیت و آموزش نقاشی پرداخت.

کارگاه پتگر در خیابان نادری، اولین آموزشگاه نقاشی در تهران بود و از این رو باعث گردید جوانان بیشتری که علاقمند به فراگیری نقاشی بودند، جذب شوند.

این کارگاه در مدت کوتاهی به محفل و مرکز گرهم‌آیی و رفت و آمد هنرمندان، نویسندگان و شعرا تبدیل گردید و بزرگانی همچون استاد شهریار، صادق چوبک، بزرگ علوی، نیما یوشیج، و صادق هدایت به دیدار وی می‌آمدند.

استاد پتگر سرانجام به سال 1371 هجری‌شمسی در سن 74 سالگی در تهران دار فانی را وداع گفت.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت