اسدالله یکتا

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

اسدالله یکتا (به انگلیسی: Asadollah Yekta) هنرمند ایرانی، متولد 23 آذر 1326 در تهران است.

او که در سینمای ایران به عنوان بازیگر کوتاه قامتان مطرح است در بیش از 93 فیلم ایرانی به ایفای نقش پرداخته‌است.

تقدیرها
از او در اولین دوره جشن منتقدان در سال 1385 تقدیر شد که البته به دلیل بیماری نتوانسته بود در این مراسم حاضر شود. همچنین در سال 1389 در جشن «بچه‌های دیروز» با تجلیل از هنرمندان حوزه کودک و نوجوان، از وی تقدیر شد و تندیس قدردانی، توسط داود رشیدی به وی اهدا شد.

وضعیت امروز
آقای اسدالله یکتا در بخش‌هایی از گفت و گو با مهرشاد ایمانی که در تاریخ 12 اردیبهشت 95 در روزنامه قانون به چاپ رسید گفته بود: «من احتیاج به ترحم و کمک مالی ندارم و به هیچ صورت در جریان کمپینی که برای حمایت مالی از من تشکیل شد، نبودم. / من توقع دارم که کسی در خانه‌ام را بزند و بگوید چرا کم‌کار شده‌ای و به صراحت می‌گویم که از 99 درصد مسوولان دلگیرم. / قطعاً وزیر ارشاد می‌داند که اسدالله یکتایی در سینما هست. / فردی برای خرید یک نقش، حدود 22 میلیون تومان به ایرج قادری داده بود. / باندبازی‌ها و رابطه‌ها چون ماری گلوی سینمای ایران را می‌فشرد. / هیچ وقت کمک مالی آقای فردین را نپذیرفتم. / هنوز هم عکس تقویم روی دیوار خانه‌ام، تصویر آقای فردین است تا روزها را به یاد او سر کنم. / حاضرم در خیابان‌های کشورم دست‌فروشی کنم اما کشورم را ترک نکنم. / گرجی با مظلومیت و در انزوا جان سپرد. / پوری بنایی یک خانم بود، خانم به معنای واقعی. یک زن عفیف و هنرمند. / آن‌هایی که امروز صدایم را نشنیدند، فردا زیر تابوتم را نگیرند و حرف آخرم را با صدای بلند می‌زنم که‌ای آقایان‌ای مسوولان اسدالله یکتا کار می‌خواهد، فقط کار.»

سالها پیش اسدالله یکتا در میدان هفت تیر و میدان توپخانه تهران سیگار فروشی می‌کرد. اسدالله یکتا بعد از مدتها کم‌کاری دوباره مورد توجه کارگردانان قرار گرفت و در چندین پروژه ایفای نقش کرد. او هم‌اکنون برای چند پروژه در دست ساخت قرارداد بسته‌است. یکتا همراه با سه پسرش به نام‌های احمد، امیر و محمد در لابی هتل آپادانا واقع در خیابان طالقانی (تخت جمشید) کافه ایی با نام کافه وودن دایر کرده‌اند.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
asadolahyekta

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت