ﻓﺎطمه ﻧﺎﻓﻌﯽ شهرستانی

Fatemeh Nafei Shahrestani

ﻓﺎطمه ﻧﺎﻓﻌﯽ شهرستانی

 تخصص/مهارت:

نویسنده و طراح و نقاش، تصویرگری، مشاوره تبلیغات

 معرفی/ بیوگرافی:

ﻓﺎطمه ﻧﺎﻓﻌﯽ شهرستانی (به انگلیسی: Fatemeh Nafei Shahrestani) نویسنده و هنرمند طراح و نقاش ایرانی، متولد 1 آبان 1368 هجری و October/1989/23 میلادی در تهران است.

خانم ﻓﺎطمه ﻧﺎﻓﻌﯽ از دوران کودکی هنر را بصورت خودآموز آغاز نمود. او با علاقه‌ای که به هنرهای نویسندگی و نقاشی داشت، داستان نویسی را با نوشتن داستان‌ها و قصه‌های کوتاه کودکانه و ارسال به نشریه‌های کودک و نوجوان آغاز نمود و در همان زمان تعدادی از داستان‌های وی مورد پسند ناشران و سردبیران قرار گرفت و به چاپ رسیدند.

ﻓﺎطمه ﻧﺎﻓﻌﯽ دارای تحصیلات لیسانس گرافیک، از همان ابتدای آغاز فعالیت هنری خود در کنار نویسندگی به هنر نقاشی نیز فعالیت داشت، سپس تحصیلات را در رشته گرافیک در هنرستان ادامه داد.

خانم ﻧﺎﻓﻌﯽ به مدت 10 سال در شرکت‌های طراحی گرافیک و تبلیغات در سمت‌های گوناگونی نظیر ؛ طراح و نقاش، سرپرست و مشاور طراحی و امور تبلیغات فعالیت داشته است. او پس از مدتی به خاطر علاقه به هنرهای تصویرسازی و نویسندگی تصمیم گرفت به صورت مستقل فعالیت حرفه‌ای در این دو هنر را ادامه دهد و با نویسندگی و تصویرگری چندین کتاب داستان کودکانه جایگاه مستقل هنری خود را در عرصه هنر و فرهنگ کشور تثبیت نمود.

این هنرمند تاکنون با خلق آثاری زیبا و چشمگیر پله‌های پیشرفت و ترقی را یکی پس از دیگری طی نموده و بیش از ده‌ها اثر وی به عنوان آثار برگزیده در کتاب سال 98 به چاپ رسید.

از مجموعه‌ آثار ایشان می‌توان به مجموعه «من وار» اشاره نمود که شامل آثاری بسیار زیبا و فانتزی مدرن است که با رنگ‌های زنده و چشم‌نواز و با موضوعاتی نظیر عشق و احساس، طبیعت و جاودانگی، دنیای زن بودن و… می‌پردازد که غالباً با تکنیک آبرنگ، مدادرنگی، اکریلیک، قلم فلزی خلق شده‌اند.

او درباره مجموعه آثار “من وار” اینچنین می‌گوید:
«می‌توان گفت همهٔ انسان‌ها زندانی از افکار و عقاید نادرست برای خود می‌سازند که اگر در درون هریک از آن‌ها نفوذ کنند، خواهند دید که بی‌پایه و اساس است و فقط جلوی خلاقیت و پیشرفت آن‌ها را می‌گیرد. هر انسانی می‌تواند با شناخت دقیق خود از ضعف‌ها و قوت‌هایش، به درستی از زندانی که برای خود ساخته رها بشود.
من سعی داشتم در تمامی کارهایم بر این موضوع تاکید داشته باشم و این منیّت کاذب را با کادری مربع یا مستطیل نشان دهم که کاراکترها را در برگرفته، اما هر یک به نوعی از آن گذشته و به آن رهایی، قدرت و خلاقیت رسیده‌اند.
رنگ طلایی کادرها هم مثال همان قفس طلایی‌ست که برای پرنده می‌سازند، غافل از آنکه پرنده با پرواز معنا پیدا می‌کند.
این اولین نمایشگاه من در زمینه تصویرسازی است و امیدوارم مورد پسند واقع شود.»

“شما را به دیدن نمایشگاه آثار ایشان دعوت می‌نمائیم”

• آدرس:

• اینستاگرام:
fatimartgalleryy

• ایمیل:
f.nafei.sh@gmail.com

• رویدادهای جاری:

من وار ¦ نمایشگاه آثار ﻓﺎطمه ﻧﺎﻓﻌﯽ

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت