سبک نقاشی سوارکار آبی (Der Blaue Reiter)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

سبک نقاشی سوارکار آبی (Der Blaue Reiter)
سوارکارآبی Der Blaue Reiterتشکلی فاقد سازمان منسجم متشکل از نقاشان اکسپرسیونیست با اهداف انقلابی که در سال 1911 در آلمان شکل گرفت.

نام گروه از عنوان تابلویی اثر کاندینسکی اخذ شد و به ­عنوان نام سالنامه (مجموع ه­ای از مقالات و تصاویر) که توسط کاندینسکی و فرانتز مارک در سال 1912 منتشر شد و نیز نمایشگاهی که در گالری تان هوسر مونیخ در سال 1911 برپا کردند به­‌کار رفت.

از جمله اعضای برجستۀ این گروه پل کله و اگوست ماک بودند.
اهداف این تشکل هرگز به­‌طور دقیق و صریح تعریف و مشخص نشد و بدیهی است هنرمندان منفردی که با این گروه همراه بودند، از نظر آثار و دیدگاه­‌هایشان بسیار متفاوت بودند.
وجه مشترک آن‌ها تمایل عامشان به ملهم کردن نقاشی به­‌صورت نمادین از واقعیات معنوی بود که تصور می­شد از سوی امپرسیونیست‌ها نادیده انگاشته شده است.
دو نمایشگاه سیار، آثار گروه سوار کار آبی را به شهرهای اصلی آلمان برد و جنبۀ بین‌المللی یافت؛ براک، دُرَن، گنچارووا، لارینوف و پیکاسو از جمله هنرمندانی بودند که آثارشان در نمایشگاه حضور داشت.
با این­حال با شروع جنگ جهانی اول، گروه از هم گسیخت. عمر کوتاه این گروه به­‌عنوان نقطۀ اوج اکسپرسیونیسم آلمان محسوب می­شود.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت