الهام عرشی

 تخصص/مهارت:

نقاش و طراح

 معرفی/ بیوگرافی:

الهام عرشی (به انگلیسی: Elham Arshi) هنرمند ایرانی، متولد 11 شهریور 1360 و 02-09-1981 میلادی در تهران است.

خانم الهام عرشی دارای تحصیلات کارشناسی رشته مشاوره، فعالیت هنری خود را در زمان تحصیل به صورت تجربی و خودآموز آغاز نمود و ضمن ادامه تحصیل، به صورت پیگیر در زمینه هنرهای تجسمی و نقاشی فعالیت مستمر داشته است. او در آغاز فعالیت هنری خود سبک‌های «رئالیستی» و طبیعت‌گرا، الهام‌بخش آثارش بود و با گذر زمان و مطالعه و بررسی آثار هنرمندان معاصر به سمت سبک‌های انتزاعی گرایش پیدا کرد.

آثار خانم عرشی در نوع خود متمایز و منحصربفرد می‌باشند، آثاری با رنگ و شمایل فرهنگ کهن شرقی خاورمیانه‌ای که هر بیننده‌ای که حتی ذره‌ای اهل هنر و زیباشناسی باشد ساعت‌ها از تماشای این آثار لذت می‌برد.

این هنرمند صاحب سبک با نقش مایه‌ها و موتیف‌های برگرفته از فرش و گلیم و جاجیم آذربایجان، آثاری را خلق نموده است که در عین مدرن بودن، قدیمی و عتیقه به نظر می‌رسند و همچون یک موسیقی یا آواز کهن انسان را با خود به زمان‌های دور می‌برند.

الهام عرشی درباره آثار خود می‌گوید: «این موتیفها ریشه در هویت فرهنگی، فلسفه بومی، زیبایی شناسی، اسطوره شناسی، نگرش و اعتقادات مردم آذربایجان دارد.»

از مجموعه آثار ایشان می‌توان به مجموعهٔ زیبا و منحصربفرد «دامغا» اشاره نمود. دامغا واژه‌ای ترکی آذربایجانی به معنای «نماد و توتم» است.

همچنین این هنرمند با استعداد و خلاق، با خلق حروف الفبایی انتزاعی جدید که شباهت ساختاری با الفبای بسیاری از خطوط و علائم باستانی (نظیر؛ سانسکریت – هیروگلیف – پهلوی – عبری و …) قرابت بصری دارد، توانسته سبکی جدید را در هنر پدید آورد، اثری هنری که عبارات در آن به صورت گردونه‌ای نوشته شده است. گردونه و نوشتار و فضای اثر، مخاطب را به تفسیر و تفکر شخصی دعوت می‌نماید.

سوابق فعالیت هنری:
حضور در نمایشگاه گروهی با جمعی از بانوان هنرمند شهرستان تکاب – سال 1393
حضور در نمایشگاه گروهی با جمعی از هنرمندان استان آذربایجان غربی – ارومیه – 1394
برگزاری نمایشگاه انفرادی دامغا – آذربایجان غربی – تکاب – 1397
و…

My artistic activity was empirical at the time of my studies while continuing my studies in the field of visual arts and painting.
At first, the realist and naturalist styles inspired my work, and after studying and studying the works of contemporary artists, I began to move towards abstract styles
Group exhibition – Takab city – 2014
Group Exhibition – West Azerbaijan – Orumiyeh – 2015
Solo Exhibition – West Azerbaijan – Takab-1397

“شما را به دیدن نمایشگاه آثار ایشان دعوت می‌نمائیم”

• آدرس:
تکاب /

• اینستاگرام 1:
Inelhamarshi_art

• اینستاگرام 2:
elhamarshi2014

• تلگرام:
Elhamarshi

• ایمیل:
elhamarshi2014@gmail.com

• شبکه‌های اجتماعی هنری:
100honar.com/elhampaint

arthibition.net/fa/elhamarshi2014

• رویدادهای جاری:

دامغا ¦ نمایشگاه آثار الهام عرشی

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود