محمد بحرانی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، صداپیشه و دوبلور، عروسک‌گردان

 معرفی/ بیوگرافی:

محمد بَحرانی (به انگلیسی: Mohammad Bahrani) هنرمند ایرانی، متولد 16 آذر 1360 در شیراز است.

آقای محمد بحرانی 16 آذر 1360 در شهرستان کازرون استان فارس در خانواده‌ای کازرونی متولد شد. خانواده او از سالها قبل از کازرون مهاجرت کرده بودند و پس از چند سال اقامت کاری در تهران و مازندران، در شیراز ساکن شده بودند.

بحرانی دارای مدرک لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است. وی از سال 1380 وارد تلویزیون شد و اکثر کارهایش کودک و عروسکی بوده‌است.
علاقهٔ بحرانی به نمایش عروسکی از جشنواره‌های تئاتر عروسکی دانشجویی آغاز شد. او که در آن دوران چند کار در این حیطه داشت، با گذر زمان به این موضوع علاقه‌مند شد. در سال 1380 در همین حین مریم سعادت که داور یکی از این جشنواره‌ها بود کارِ وی پسندید و از او برای کار در یک برنامهٔ تلویزیونی دعوت کرد. از همان‌جا بود که فعالیت او در این مسیر جدی شد. اکثر کارهای وی از سال 1380 که او وارد تلویزیون شده در ژانر کودک و کارهای عروسکی بوده‌است.

بحرانی با وجودی که در ابتدای شروع به کار در این حیطه چندان اصراری به کار در این حوزه نداشت که دلیل آن را ناآگاهی از جزئیات این حوزه می‌داند، وقتی چندی پس از شروع کار و آشنایی‌اش با گروه به این نتیجه رسید که پشت‌صحنهٔ کارهای کودک در مقایسه با سایر ژانرها لطیف‌تر، سالم‌تر و انسانی‌تر است. او این ویژگی را دوست داشت و همین باعث ماندگاری‌اش در این زمینه شد. با این وجود او دوست دارد که ژانرهای دیگر را نیز تجربه کند، کما این که در تله‌تئاترها و سینما نیز بازی کرده‌است.

از جمله کارهای بحرانی پیش از ورود به مجموعهٔ کلاه‌قرمزی مجموعه‌های استاد همه‌چی‌دون، شهر کودکان بود. از دیگر کارهای او می‌توان به مجموعهٔ «با ما کاش باشی» اشاره کرد که وی در این مجموعه صداپیشهٔ عروسک آقاشجاع است.

آشنایی محمد بحرانی با گروه کلاه‌قرمزی در ابتدا به واسطهٔ همکاری مشترک وی با ایرج طهماسب و حمید جبلی در فیلم «رفیق بد» بود؛ ولی در اصل از طریق امیر سلطان‌احمدی، عروسک‌گردان پسرعمه زا، که در کلاه‌قرمزی 88 حضور داشت و یکی از دوستان بحرانی بود به گروه معرفی شده‌است. این بازیگر در یکی از آخرین فعالیت‌های هنری خود صدا پیشهٔ عروسک جناب خان در برنامهٔ خندوانه به کارگردانی رامبد جوان حضور داشته‌است.

• آدرس:
تهران/

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
mohamadbahrani_official

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود