اشتباهاتی که در چیدمان مبلمان خود باید مراقب باشید!

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

اشتباهاتی که در چیدمان مبلمان خود باید مراقب باشید!
اگر مبلمان به شیوه‎ درستی چیده نشده باشد، حتی زیباترین اتاق‎ها می‎توانند دارای کمبود به نظر آیند. بنابراین چگونه ظاهری زیبا در چیدمان اتاق‌مان به وجود آوریم؟
اگر تازه کار هستید، در چیدن مبلمان تان از اشتباهات زیر دوری کنید

دومین اشتباه در چیدن مبلمان تان، دوری کردن از ناحیه بندی اتاق‌ها است
در اتاق‎های بزرگ با مبلمان تان، اتاق تان را ناحیه بندی کنید. برای مثال قسمتی را برای تماشای تلویزیون و قسمتی را برای گفتگوهای دوستانه و خانوادگی در نظر بگیرید. حتی می‌توانید یک ناحیه‎ کاری با یک میز برای انجام تکالیف مدرسه و پروژه‎های هنری به وجود آورید. نکته مهم این است که طبق نیاز‎‎های خود فضا را مرتب کنید.

تکیه‎ مبلمان به دیوار یکی از اشتباهات در چیدن مبلمان تان است
چسباندن‎ مبلمان به دیوار یکی از اشتباهات در چیدن مبلمان تان است
اتاق‎ها ممکن است زمانی که مبلمان به دیوار چسبیده می‌شوند، بزرگتر دیده شوند، ولی اگر متوجه شدید برای صحبت کردن با آن طرف اتاق باید فریاد بزنید شاید وقت آن رسیده است که این چیدمان مبلمان را عوض کنید. در این اتاق پذیرایی که در عکس مشاهده می‎کنید، مبل‎ها در وسط اتاق شناور هستند ولی به صندلی‎ها و شومینه نزدیک‌تر است که در نتیجه یک محیط گفتگوی‎ دنج‎تر ایجاد می‎کند.

تخت‎هایی که اندکی جلوی یک پنجره را می‎گیرند سومین اشتباه در چیدن مبلمان خانه تان است
تخت خوابی که رو به چارچوب پنجره باشد ممکن است از بیرون از توی خیابان کمی عجیب بنظر آید و باعث پخش غیریکنواخت نور شوند.
حال این سوال مطرح می‌شود که اگر تنها جایی که می‎توانید تخت خود را بگذارید اینجا باشد، آنوقت چی؟
با این ترفند‎ها ظاهر آن را بهتر کنید : پرده‎هایی آویزان کنید که تا کف اتاق برسند و پشت تخته‎ی بالای تخت را بگیرند. اگر ظاهر مدرن را می‎پسندید از تخت‎های پلت فرمی شکل ( تخت‌هایی که بدون تخته‎ی پشت تختی و تقریبا با ارتفاعی کم از زمین هستند ) استفاده کنید که تخته‎ی پشت تختی آن‎ها آنقدر پایین است که زیر قاب دور پنجره برسد.

پیروی از سنت‎ها و آرایش‎های قراردادی درچیدمان مبلمان خانه اشتباه است
درست است، پیروی از سنت‎ها و آرایش‎های قراردادی در اکثر موارد خوب است ولی گاهی اوقات نیاز به کمی تحول می‎باشد. در عکسی که می‎بینید یک میز ناهارخوری مستطیلی شکل در وسط اتاق قرار داده شده است و جا را برای بقیه چیز‎ها باز گذاشته است. قرار دادن میزنهارخوری در کناره‌های دیوار ( مانند آرایش‌های قدیمی ) ظاهر خوبی به اتاق نمی‎بخشد و دیگر جایی برای قرار دادن بوفه باقی نمی‎ماند.

دوری کردن از مبلمان کوچک
نیازی نیست برای رسیدن به یک چیدمان زیبا، مبلمان بیش از حد بزرگ باشند. مبلمان بزرگ می‎تواند خیلی سریع فضا را اشغال کند، بنابراین مبلمان‌های کوچکتر، میز‎های کنسول دارای پهنای کمتر و میز‎های کنار مبل کوچک را به عنوان گزینه‌هایی برای چیدمان اتاق خود نادیده نگیرید. یک مبل راحتی بزرگ را می‌توانید تنها از یک طرف اتاق به طرف دیگر ببرید، ولی یک مبل کوچکتر آنقدر انعطاف دارد که می‌توانید از آن در چند جا استفاده کرده و مبلمان را به شکل‌های مختلفی بچینید.

فراموش کردن راحتی و آسایش در چیدن مبلمان اتاق نشیمن تان یکی دیگر از اشتباهات است
در رابطه با نحوه‎ استفاده از مبلمان خود فکر کنید. داشتن میز‎های قهوه خوری یا میز‎های کنار مبل که بتوان از تمامی صندلی‎ها به آن‎ها برای برداشتن نوشیدنی‌ها دسترسی داشت، برای تان راحتی را به همراه می‎آورد.

در چیدن مبلمان اتاق نشیمن تان توازن و قرینه سازی را فراموش نکنید
جمع کردن مبلمان در یک طرف اتاق نظیر بازی الاکلنگ تنها با یک نفر است. اما به دست آوردن توازن هم به این معنی نیست که شما باید کاملا همه چیز را به صورت قرینه‎ی هم قرار دهید. قرار دادن یک مبل دو نفره در یک طرف را می‎توان با قرار دادن دو صندلی به عنوان مثال در طرف دیگر توازن بخشید.

نادیده گرفتن رفت و آمد در چیدن مبلمان تان
علاوه بر اینکه باید در رابطه با نحوه‎ اینکه چطور مبلمان با همدیگر و اتاق در ارتباط باشد، شما در رابطه با رفت و آمد هم باید فکر کنید. یعنی چه تعداد نفراتی به اتاق وارد و خارج می‎شوند و در آن به گردش می‎پردازند. برای اتاق‎های نشیمن، مطمئن شوید که افراد به راحتی وارد و خارج می‎شوند بدون اینکه به عنوان مثال حول یک میز کنار مبل به شکل زشتی دایم عقب و جلو بروند. اگر اتاق دارای چند بخش ورودی و خروجی است، مسیر این خروجی‎ها را اشغال نکنید.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود