اهمیت تاثیر آیینه در طراحی دکوراسیون چشم‌نواز خانه

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

اهمیت تاثیر آیینه در طراحی دکوراسیون چشم‌نواز خانه
این روزها آینه دیگر فقط وسیله‌ای برای این‌که خودتان را در آن ببینید و سر و وضع‌تان را مرتب کنید، نیست. دیگر آینه‌ها فقط نزدیک در ورودی و برای لحظه بیرون رفتن نصب نمی‌شود. حالا آینه می‌تواند در هر جای خانه قرار بگیرد و جلوه‌ای ویژه به آن بدهد. حالا این وسیله که چشم‌نواز فضاهای مختلف خانه‌ها شده است نقشی مهم و اساسی در خانه من و شما دارد، چرا که جزئی از دکوراسیون شده و می‌توان به کمک آن خانه‌ای زیباتر و جذاب‌تر داشت.

امروزه مشخص شده می‌توان به کمک همین آینه‌های ساده، خانه‌های کوچک را بزرگ‌تر نشان داد یا خانه‌هایی را که به دلیل طراحی و جای قرار گرفتن پنجره‌ها نور کمی دارد و به قول معروف دلگیر است، کمی دلبازتر جلوه داد.
به همین دلیل این روزها آینه‌ها با تنوع زیادی ساخته می‌شود و می‌توان انواع آن‌ها را در بازار پیدا کرد. هر خانواده‌ای هم می‌تواند با توجه به محل قرار گرفتن آینه و سلیقه خود یکی از این انواع را انتخاب و از آن استفاده کند.

شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد که همه این کارها را بتوان با همین وسیله ساده انجام داد؛ اما باید بدانید اگر آینه را در اندازه و طرح مناسب انتخاب و در جای مناسب نصب کنید به همه این موارد دست پیدا خواهید کرد.

همان طور که اشاره شد، یکی از وظایف مهم آینه‌ها گشودن فضا جلو چشم بیننده‌هاست، پس اگر خانه یا اتاق خواب شما کوچک است باید بتوانید به کمک آینه این مشکل را برطرف کنید. یادتان باشد برای این کار باید آینه را روی یکی از دیوارهای فرعی اتاق قرار دهید، چرا که اگر آینه روی دیوار اصلی قرار گیرد یکی از فضاهای مهم خانه را اشغال کرده است. پس دیوارهای فرعی برای این کار بهتر است. با این کار شما علاوه بر دیوار اصلی، یک محور توجه دیگر نیز به اتاق خود می‌افزایید. همچنین به یاد داشته باشید هرچه اندازه آینه بزرگ‌تر باشد برای چنین منظوری بهتر خواهد بود.

اما اگر نور کم خانه مشکل شماست یا خانه‌ای دلگیر دارید که قدری هم کلافه‌تان کرده، می‌توانید آینه‌ای با اندازه به نسبت بزرگ خریداری کنید و آن را در مقابل پنجره یا دیگر منابع نوری خانه قرار دهید. با این کار نور در آن انعکاس پیدا می‌کند و فضای بهتر و مطلوب‌تری را برایتان به ارمغان می‌آورد. شاید ذکر این نکته چندان مهم به نظر نرسد، ولی هر چه منبع نور بیشتر و قوی‌تر باشد، جلوه آینه و فضای مناسبی که ایجاد می‌کند دل‌انگیزتر می‌شود.

حتما شما هم انواع قاب‌های فلزی، چوبی و پلاستیکی آینه‌ها را دیده و با آن آشنا هستید. همه آن‌ها هم می‌تواند به خانه شما جلوه خاصی بدهد و آن را زیباتر کند، البته به یک شرط و آن این‌که هم آینه و هم نوع و رنگ قاب آن با توجه به بقیه دکوراسیون خانه و اتاق‌ها انتخاب شود.

نکته مهم دیگر در مورد خرید آینه توجه به قاب آن است. این روزها علاوه بر آینه‌های متنوع، قاب‌های گوناگونی را نیز می‌توانید پیدا کنید؛ قاب‌هایی که با توجه به سلیقه افراد مختلف و فضای قرار گرفتن آینه طراحی شده است.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود