طراحی دکوراسیون داخلی با وسایل آنتیک عتیقه قدیمی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

طراحی دکوراسیون داخلی با وسایل آنتیک عتیقه قدیمی
استفاده از وسایل آنتیک مختلف در دکوراسیون مانند دیگر اقدامات دارای اصول خاص خود است. در این مطلب سعی داریم تا حد زیادی در خصوص نحوه استفاده از وسایل آنتیک در دکوراسیون جهت ارتقا و بهبود جلوه کلی خانه برایتان صحبت کنیم…
یکی از محبوب‌ترین عناصر دکوراسیونی در طول زمان همواره وسایل آنتیک و عتیقه بوده و هست و این وسایل می‌توانند به دکوراسیون خانه شما هویت و اعتبار بخشند.

دکوراسیون داخلی با وسایل آنتیک و عتیقه
دکوراسیون،دکوراسیون منزل،دکوراسیون خانه،دکوراسیون داخلی – دکوراسیون داخلی با وسایل آنتیک و عتیقه
مبلمان عتیقه و وسایل دکوری عتیقه علاوه بر اینکه می‌توانند به دکوراسیون زیبایی و هویت ببخشند نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شوند زیرا بها و ارزش چنین وسایلی با مرور زمان بیشتر و بیشتر می‌شود. وسایل عتیقه و آنتیک را از فروشگاه‌های خاص و عتیقه فروشی‌ها می‌توان خریداری کرد البته شناخت وسایل عتیقه اصل نیاز به قدری مهارت دارد که می‌توانید هنگام خرید از یک فرد خبره کمک بگیرید.
هر یک از وسایل عتیقه تاریخچه و داستان‌های جالبی را در خود نهفته دارند اینکه چه کسی آن را ساخته است و در گذشته متعلق به چه فرد مهم تاریخی بوده اند و وسیله چه دوران و عصری را به خود دیده است می‌تواند یکی از جالب‌ترین رازهای نهفته در آن باشد. قیمت وسایل عتیقه به نسبت قدمت آن‌ها و جایی که در گذشته استفاده می‌شدند متفاوت است. در حقیقت هرچه قدیمی‌تر و اصیل‌تر باشند گرانترند.

• وسایل عتیقه در اتاق خواب: از جمله وسایل عتیقه‌ای که می‌تواند جلوه اتاق خواب را متحول و دگرگون کند دراور‌های عتیقه یا حتی دراورهایی که به سبک قدیمی و آنتیک ساخته شده اند هستند. اگر از جمله افرادی هستید که چیدمان سنتی و آنتیک را دوست دارید اتاق خواب بهترین فضا برای اجرای دکور دلخواه شماست. می‌توانید علاوه بر دراور از تخت و کمد آنتیک هم استفاده کنید. در این صورت ممکن است مجبور باشید هزینه گزافی را صرف کنید به همین دلیل توصیه می‌کنیم در وسایلی استفاده کنید که به سبک وسایل آنتیک ساخته شده اند.
البته برای غنی کردن جلوه دکوراسیون اتاق خواب استفاده از تمام وسایل به صورت عتیقه الزامی نیست! قرار دادن حتی یک آباژور عتیقه روی میزی با رومیزی ترمه و یا گلدانی آنتیک پر از رزهای خشک نیز می‌تواند تاثیر لازم و کافی را بر دکوراسیون اتاق بگذارد.

• در اتاق نشیمن لازم نیست فضا را پر از وسایل عتیقه کنید. تنها تعدادی وسایل عتیقه می‌تواند برای هویت بخشی به دکوراسیون اتاق نشیمن کافی باشد. برای مثال یک گرامافون و تلفن عتیقه روی یک میز گوشه اتاق نشیمن می‌تواند بسیار با نفوذ و موثر باشد. و یا دو صندلی به همراه یک میز آنتیک و یا یک میز کنسول با آینه و شمعدان عتیقه نیز از دیگر وسایل مناسب و ایده آل برای قرار دادن در چیدمان اتاق نشیمن است.

• اتاق غذاخوری از دیگر فضاهاییست که با کمک وسایل آنتیک می‌تواند شکیل و بسیار اصیل شود. یک میز غذاخوری و بوفه آنتیک می‌تواند جلوه‌ای رویایی به دکوراسیون اتاق غذاخوری ببخشد. اگر بوفه خود را نیز با ظروف چینی آنتیک پر کنید و یک آینه عتبقه نبز بر دیوار اتاق غذاخوری بیاویزید جلوه اتاق صد چندان می‌شود. به همین دلیل قرار دادن شمعدان‌های انتیک روی میز غذاخوری را بسیار توصیه می‌کنیم.

• برای استفاده از وسایل آنتیک در آشپزخانه نیز می‌توانید طبقاتی را در نظر بگیرید و روی آن یک سرویس عصرانه خوری قدیمی و آنتیک را قرار دهید و آن را با نور پردازی متمرکز برجسته سازید. هم چنین در صورت وجود فضای کافی می‌توانید یک سماور عتیقه را روی کانتر آشپزخانه بگذارید و ببینید که چگونه جلوه دکوراسیون آشپزخانه شما پربار و قوی می‌شود.
این نکته را فراموش نکنید که وسایل عتیقه به دکوراسیون رسمیت می‌بخشند و ذاتا دارای سبکی اصیل و کلاسیک هستند بنابراین چنانچه علاقه مند به جوی رسمی و کلاسیک برای قسمت‌های مختلف خانه خود هستید حتما توصیه می‌کنیم از چنین وسایلی در دکوراسیون خانه خود ستفاده نمایید .


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت