دکوراسیون بهاری با عناصر اصلی طبیعت

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

دکوراسیون بهاری با عناصر اصلی طبیعت
بعضی افراد فکر می‌کنند برای داشتن چیدمان و دکوراسیونی زیبا الزاماً باید لوازم گرانقیمت دکوری داشته باشند و از مبلمان، فرش‌ها و لوسترهای شکیل استفاده کنند. غافل از اینکه هر کسی با هر وسعی، می‌تواند دکوراسیون زیبایی برای منزل خود ایجاد کند، دکوراسیونی که از طبیعت الهام گرفته است.
شما نیز می‌توانید در چیدمان منزل خود از عناصر طبیعی همچون آب، خاک، چوب و… بهره بگیرید. بخصوص اگر اتاقتان به شما حس خوبی را منتقل نمی‌کند، بهتر است سعی کنید با ایجاد تعادل میان عناصر طبیعی راحتی و آرامش الهام گرفته از طبیعت را به محل زندگی خود هدیه کنید. اگر دوست دارید این تعادل را ایجاد کنید،

مطالعه ادامه این مطلب به نقل از «موفقیت» سودمند است:

چوب
چوب، محافظ خلاقیت و توسعه است ضمن اینکه صفاتی چون رشد، تولد، قدرت، انعطاف پذیری و شهود را نیز نشان می‌دهد. مقدار بیش از حد چوب، ممکن است در شما احساس ضعف، گرفتگی، لجاجت و انعطاف ناپذیری ایجاد کند. کمتر از حد آن نیز به صورت کم رنگ شدن خلاقیت، افسردگی، تردید و رکود ظهور می‌کند.
هنگام طراحی دکوراسیون با عنصر چوب، از اشکال عمودی مثل ستونی از تنه درخت و نرمی برگ‌ها و گل‌ها استفاده کنید. برای گنجاندن عنصر چوب در محیط خود این موارد را اضافه کنید:
* گل‌های تازه و ابریشمی
* گیاهان و درختان
* پنبه و دیگر پارچه‌های طبیعی
* مبلمان چوبی

آتش
شور و هیجان و مهارت‌های مدیریت با به حداکثر رساندن عنصر آتش، افزایش می‌یابد. از این عنصر در طراحی استفاده کنید تا صراحت، شهود و جسارت را بپرورید. وقتی آتش بیش از حد شود، خود را به عنوان خشم، پرخاشگری، تحریک پذیری و رفتار تکانشی نشان می‌دهد؛ در حالی که مقدار کمتر از حد آن به صورت سردی رابطه عاطفی، نارسایی و فقدان اعتماد به نفس ظاهر می‌شود.
برای توسعه عنصر آتش در فضا، موارد زیر را اعمال کنید:
* استفاده از شمع‌ها، لامپ‌های رشته‌ای، نور خورشید
* هر نوع وسیله‌ای از رنگ‌های قرمز، صورتی یا بنفش
* تجهیزات الکترونیکی و چاپ‌هایی از عکس حیوانات

فلز
فلز، روی وضوح ذهن و منطق تأثیر می‌گذارد. استفاده از فلز در اتاق می‌تواند در ویژگی‌های فردی مثل ترتیب، تمرکز، درستکاری و توانایی‌های تحلیلی تأثیرگذار باشد. وقتی عنصر فلز بیش از حد در محیط شما وجود داشته باشد، ممکن است پرحرف، بسیار احساسی و مستعد حرف زدن بدون فکر به نظر برسید. وقتی هم که مقدار آن کمتر از حد باشد، احتمالاً متوجه احساس خاموشی، احتیاط و نداشتن تمرکز می‌شوید.

برای تقویت فضای خود با فلز، این موارد را اضافه کنید:
* اشکال بیضوی یا گرد
* هر چیز ساخته شده با فلز، شامل آهن، آلومینیم، طلا یا نقره
* سنگ‌ها

خاک
خاک بر نیروی بدنی و نظم تأثیرگذار است ضمن اینکه احساسی کلی از زمین، تعادل و ثبات ایجاد می‌کند. وقتی مقدار خاک در فضای زندگیتان بیشتر از مقدار لازم باشد، اغلب احساس سنگینی و خستگی بیشتر، کندی و جدیت می‌کنید. وقتی مقدار آن کمتر از حد باشد نیز ممکن است احساس آشفتگی، هرج و مرج، و نداشتن تمرکز داشته باشید.

برای آوردن این عنصر به محیط خود، موارد زیر را اضافه کنید:
* هر چیزی شبیه به خاک یا رنگ خاک (قهوه‌ای، سبز یا شن و ماسه)
* اشکال مربعی یا مستطیلی
* سطوح صاف و کم ارتفاع
* تصاویری از مناظر

آب
آب در بر دارنده معنویت و احساسات است. آبِ متعادل، شهود و عقل و بصیرت را به ارمغان می‌آورد. آب بیش از حد لازم ممکن است احساس انتقال نامتعادل را در پی داشته باشد و این حس را به وجود بیاورد که شما به شدت عاطفی هستید. وقتی مقدار آب کمتر از مقدار لازم باشد، احتمالاً فقدان صمیمیت، تنهایی، انزوا، استرس و حقارت را تجربه خواهید کرد.

برای گنجاندن آب در محیط خود، این موارد را اضافه کنید:
* رنگ سیاه یا هر رنگ پرمایه و تیره
* سطوح بازتابنده مثل آینه
* اشکال نامتقارن یا موج دار یا بدون شکل
* آب یا تجهیزات آبی مانند آکواریوم و حوض و فواره

اکنون که ویژگی‌های اساسی هر عنصر را آموخته‌اید، مورد دیگری را هم به ذهن بسپارید: اشیای درون خانه شما اغلب چند عنصر را با هم منعکس می‌کند؛ به عنوان مثال، گلدانی قرمز که مملو از لاله‌های سفید است، چهار عنصر را در بر دارد. گلدان قرمز نماینده آتش، خاک رس گلدان نماینده خاک، گل‌ها نماینده چوب و رنگ سفید گل‌ها نماینده فلز است.
بازی با این عنصر‌ها را با چیدمان‌های کوچک، مثل میز یا کمد اتاق خواب شروع کنید. گلدان قرمز با لاله‌های سفید و چند مورد دیگر، مانند آینه برای آب و سنگ‌های جلا خورده برای فلز را به فضای خود اضافه کنید.
برای کل یک اتاق، ابتدا تمام اشیا را با دقت در جاهای مربوطه با قرار دادن برچسب‌هایی مشخص کنید. اگر از اتاق خاصی کمتر از بقیه استفاده می‌کنید یا در کل از آن استفاده نمی‌کنید، ممکن است تعادل عناصر به برخی تنظیمات نیاز داشته باشد.
مراقب اتاق‌هایی باشید که فقط یک یا دو عنصر در آن‌ها وجود دارد. با افزودن اشیایی که نماینده عناصر غایب هستند، موفق به ایجاد اتاقی متعادل و مطلوب خواهید شد.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت