چگونه محیط غذاخوری را مناسب فصل تابستان تزئین کنیم؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

چگونه محیط غذاخوری را مناسب فصل تابستان تزئین کنیم؟
اگر برای پذیرایی از روزهای گرم تابستان آماده هستید، قطعا برای این روزهای گرم فعالیت‌های متنوعی را در نظر گرفته اید اما آیا برای ورود تابستان هم فکر کرده اید؟ چگونه از تابستان امسال استقبال می‌کنید؟ فصلی با روزهای بلند و شب‌های کوتاه، دور همی‌های عصرانه و خنک را میطلبد. شما می‌توانید با تغییرات کوچکی در چیدمان دکوراسیون، حال و هوایی تابستانی ایجاد کنید. اما از کجا باید شروع کرد؟ کدام ترکیب رنگ‌ها مناسب این فصل گرم هستند؟ چه وسایلی باید تغییر بکنند و …

همانطور که می‌دانیم تابستان فصل رنگ‌هاست. طراوت و شادابی در بین رنگ‌های تابستانی موج می‌زند و شور و حال تعطیلات را دو چندان می‌کند. میوه‌های رنگارنگ، حوض‌های آبی رنگ و کاشی کاری شده که در تابستان پر از آب می‌شوند، گل‌های خوشرنگی که در حیاط خانه‌ها و گل فروشی‌ها به چشم می‌خورند، همه و همه گوشه کناره هایى از یک تابستان پر از رنگ و نشاط هستند.
تا به حال به این فکر کرده اید که همین رنگ‌ها را به داخل بیاورید؟ می‌دانید که با الهام گرفتن از همین رنگ‌های پر نشاط و رعایت اصولدکوراسیون داخلى، خودتان می‌توانید چیدمانی تابستانه ایجاد کنید؟
بارها و بارها در مطالب مختلف چیدمان به این نکته که “رنگ‌ها قدرت جادو کردن دارند” اشاره کرده ام؛ پس از آن‌ها ساده نگذرید! رنگ‌هایی که از دکوراسیون فصل سرد به جای مانده اند هر چقدر که مناسب روزهای سرد و زمستانى هستند، در تابستان جلوهٔ خود را از دست می‌دهند و کسل کننده می‌شوند. چیدمان تابستانى نیازمند ایجاد فضایى خنک مى باشد و رنگ‌های گرم زمستانی این اجازه را به شما نمی‌دهند.
برای چیدمان تابستانی باید از رنگ‌هاى تازه و شاداب در کنار رنگ‌هایی ملایم و روشن استفاده کنید. رنگ‌های تیره و سیر رو به طور کامل کنار نگذارید. با به کار گیری خلاقیتتان و رعایت اصول کنتراست رنگ‌های تیره و روشن می‌توانید هارمونی مناسبی را در فضای اتاق ایجاد کنید. در ادامه چند طیف از رنگ‌های ویژهٔ تابستانی را می‌بینید.

رنگ سبز نعنایی (mint green)
وقتی اسم سبز نعنایی را می‌شنویم، ناخودآگاه خنک میشویم. همهٔ ما مزهٔ نعنا را در نوشیدنی‌ها و آدامس‌ها به خاطر داریم. این طعم و این رنگ علاوه بر حس خنکی که منتقل می‌کند، به کاهش استرس کمک کرده و حس آسودگی و راحتی را در فرد بوجود می‌آورد. این رنگ که جزو طیف رنگ‌های تلفیقی سبز و سفید است در سایت Pantone به اسم (mint green) مینت گرین یا سبز نعنایی معرفی شد. از سبز نعنایی می‌توانید به عنوان رنگ دیوار،کوسن‌های روی مبل و تخت خواب و زمینهٔ پرده‌های طرح دار استفاده کنید. هم چنین در جزئیات نیز می‌توانید این رنگ را به کار ببرید؛ مانند ظروف روی میز غذاخوری، گلدان‌های گل و دکورهای دیواریو…

رنگ مرجانی شکری (suger coral)
مرجانی شکری شما را به خیال قدم زدن در جاده‌ای مابین گلهای صد تومانی (peony flower) مى کشاند. این رنگ پر از لطافت و رویاست. مرجانی شکری رنگی است مابین رنگ صورتی و مرجانی، رنگی ملایم و لطیف که در کنار رنگ زرد به خوبی نمایانگر تابستان می‌شود.

رنگ میموسا (Mimosa)
نه زرد، نه پرتقالی! تعریف درستی از رنگ میموسا می‌باشد. میموسا که برگرفته از رنگ گل درخت ابریشم است در طیف رنگی زرد قرار دارد. یک رنگ کاملا تابستانی که می‌توانید از آن در کوسن‌ها، تابلوهای دیواری، ظرف‌های روی میز و عناصر کوچک استفاده کنید. هم چنین در حجم وسیع تری به عنوان یک کاناپهٔ تکنفره یا تعدادی از صندلی‌های آشپزخانه می‌توانید رنگ میموسا را به کار ببرید.

انواع رنگ آبی (Dazzling Blue, blue glow, reflex blue)
ویژگی مشترک تمام رنگ‌های موجود در پالت آبی آرامش بخش بودن آن‌هاست. آبی، رنگی است که در وسعت زیاد یا در احجام کوچک به خوبی نمایان می‌شود و وجودش در فضا به سرعت جلوه می‌کند. طیف رنگی آبی یکی از متنوع‌ترین طیف‌های رنگی ست و هر کدام از این رنگ‌ها زیبایی خیره کننده‌ای دارند. در ادامه سه رنگ از پالت آبی را که مناسب‌تر برای چیدمان تابستانی هستند مشاهده می‌کنید.
رنگ آبی در کنار رنگ‌های زرد، پرتقالی، سبز و سفید ترکیب بی نظیری برای دکوراسیون تابستانی ایجاد می‌کند.

1) شن‌های ساحلی، کلبه‌های گلی
دریایی صاف و تمیز را تصور کنید، آلاچیق‌های رنگی کنار ساحل، صدف‌ها و مرجان‌هایی رنگی… همگی حال و هوایی تابستانی را تداعی می‌کنند. پس با الهام از طبیعت ساحل و دریا تغییراتی در اتاق نشیمن ایجاد کنید. برای اینکار می‌توانید از کوسن‌هایی به رنگ لباس دریانوردان (سفید و آبی) استفاده کنید و همین ترکیب را با رو میزی و یا پوف‌های جلوی مبلتان ست کنید.
هم چنین برای یک تم دریایی دیگر می‌توانید ظرف‌های شیشه‌ای تهیه کنید ( استفاده از ظرف‌های مربا‌ها و ترشی‌هایی که تمام شده اند و زیبا هستند گزینهٔ خوبی است.) داخل آن‌ها را تا نیمه با شن ریزه و یا ماسه بادی پر کنید و سپس صدف‌هایی که از سفر‌های ساحلی تان جمع کرده اید را داخل آن بریزید و یک دکور ساحلی اضافه کنید.

2) شومینه‌های تمام فصل
اگر در منزلتانشومینه دارید برای چیدمانه تابستانه می‌توانید از آن به خوبی استفاده کنید. لبهٔ شومینه را با شمع‌های سفید در ارتفاع‌های مختلف تزئین کنید و داخل شومینه گلدانی از گل‌های سفید رنگ قرار دهید تا در کنار شمعها، هارمونی خوبی ایجاد کند.

3) از نور طبیعی بهره ببرید
اگر پنجره‌های بزرگ و قدی دارید می‌توانید از نور تابستان استفاده کنید و روشنایی نشیمن تان را از آن بگیرید. در این صورت نیازی به روشن کردن لامپ تا نزدیک‌های عصر نخواهید داشت. پرده‌های حریر علاوه بر اینکه حس لطافت را به جریان می‌اندازند، اجازه می‌دهند تا اتاق نشیمن شما از نور طبیعی روز بیشترین بهره را ببرد. کرکره‌ها نیز گزینهٔ خوبی هستند تا هر وقت که بخواهید نور را به هر میزان تنظیم کنید.

4) روشنایی بدون نور
اگر فضای نشیمن شما نورگیر خوبی ندارد، می‌توانید با معجزهٔ رنگ‌ها نشیمن تان را پر نور کنید. هرچه از رنگ‌های روشن تری استفاده کنید این معجزه بیشتر پدیدار می‌شود. ولی بهترین رنگ برای ایجاد روشنایی رنگ سفید است. می‌توانید کاور مبلمان سفید رنگ را در کنار پرده‌های حریر سفید به کار ببرید و روی آن‌ها کوسن‌هایی به رنگ آبی ساده و یا راه راه بگذارید. هم چنین سبز نعنایی در کنار رنگ سفید روشنایی و لطافت را تشدید می‌کند.

5) تابستان بر روی میز غذا
اگر تمایلی به تغییر سرویس غذاخوری تان ندارید، می‌توانید از دستمال سفره‌ها، زیر بشقابی و زیر لیوانی‌های رنگی استفاده کنید. در بین ظروف سادهٔ سفید، رنگ‌های قرمز و نارنجی و سبز به خوبی حس و حالی تابستانه را بر روی میز غذاخوری بوجود می‌آورند. هم چنین می‌توانید از آباژورهای سقفی که آویزان می‌شوند در قسمت بالای میز غذاخوری استفاده کنید.

6)از تکه‌های طبیعت غافل نشوید!
تابستان فصل گل‌های متنوع و رنگارنگ است. اگر در حیاط خود باغچهٔ گل دارید می‌توانید چند روز در هفته از گل‌های باغچه تان در داخل گلدان بگذارید و روی میز قرار دهید. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید می‌توانید از گیاهان آپارتمانی که اغلب تنها برگ‌های سبز رنگ دارند استفاده کنید. و اگر شیفتهٔ گل‌های تازه و رنگارنگ هستید و خودتان باغچه‌ای ندارید می‌توانید از گل فروشی‌های حضورا گل تهیه کنید و یا از گل فروشی‌های آنلاین اشتراک بگیرید و به صورت هفته‌ای گل دریافت کنید.
از گل‌ها بر روی میز جلوی مبل و کاناپه‌ها، بر روی پیشخوان آشپزخانه، روی میز ناهارخوری، در قفسات شلف‌ها و کتابخانه می‌توانید استفاده کنید. گل آرایی نیز اصول مربوط به خودش را دارد، پس سعی کنید در چیدمان گل‌ها ترکیب رنگ خیلی شلوغی به کار نبرید، دو یا سه رنگ با توجه به رنگ‌های به کار رفته در چیدمانتان می‌تواند مناسب باشد. هم چنین گل‌ها را در یک قسمت جمع نکنید و از طرفی در تمام محیط نیز پراکنده نکنید!

7) دیوار‌ها را خالی نگذارید.
طرح‌هایی که استفاده کنید که شامل منظره‌های ساحلی باشد یا می‌توانید به طور کلی از تابلو‌هایی با نقوش مینیمال استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کاغذ دیواری‌های موقت و برچسب‌های دیواری استفاده کنید.
به همین سادگی با تغییرات کوچک می‌توانید دکوراسیون خود را تابستانی کنید!


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت