راه‌هایی برای زیباتر کردن اتاق نشیمن تان

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

راه‌هایی برای زیباتر کردن اتاق نشیمن تان
راه‌هایی برای زیباتر کردن اتاق نشیمن تان، در این مطلب چند نکته ساده را برای چینش لوازمی چون مبل، میز، گلدانها و… در منازل آپارتمانی مرور می‌کنیم.
از راهکارهای زیادی برای چیدمان لوازم خانه استفاده می‌شود. در این مطلب چند نکته ساده را برای چینش لوازمی چون مبل، میز، گلدانها و… در منازل آپارتمانی مرور می‌کنیم.

اتاق نشیمن کوچک :

هنگامی که لوازم اتاق نشیمن را می‌چینید، یک روش ساده، انتخاب مرکز توجه یا نقطه تمرکز برای اتاق است. این نقطه، در واقع مرکز ثقل اتاق است و وسایل باید درست در مقابل این نقطه مهم چیده شود. به این ترتیب شما باید مراحل زیر را طی کنید:
1 – نقطه تمرکز را انتخاب کنید
شومینه، پنجره‌های بزرگ یا میز تلویزیون و چیدمان وسایل و مبلمان را در اطراف آن انجام دهید. این نقطه تمرکز در اتاق نشیمن باید به دیوار تکیه داشته باشد و مبلمان دور از دیوار‌ها چیده شود تا فضایی خودمانی و گرم ایجاد شود.
2 – صندلی‌ها و مبل‌ها را بیش از حد از یکدیگر دور نگذارید
صندلی‌ها و مبل‌ها را بیش از حد از یکدیگر دور نگذارید تا مهمانان شما بتوانند به راحتی با یکدیگر صحبت کنند.
3 – محل میز را طوری انتخاب کنید که در دسترس افراد باشد
در اتاق نشیمن تان صورت امکان در نزدیکی هر مجموعه مبل، یک چراغ پایه دار یا آویز بلند قرار دهید.
4 – بین میز کوتاه قهوه خوری و کاناپه جای پای کافی در نظر بگیرید
کافی است که این دو 35 تا 45 سانتی متر با یکدیگر فاصله داشته باشند.
5 – ارتفاع میزهای عسلی را صحیح تنظیم کنید.
ارتفاع میزهای عسلی در اتاق نشیمن باید حداکثر تا دسته صندلی یا مبلی که در کنار آن قرار دارد، باشد همچنین محلی برای رفت و آمد آسان به عرض چند سانتی متر در اطراف وسایل درنظر بگیرید.

اتاق نشیمن بزرگ :

چیدن وسایل در اتاق‌های بزرگ یا ناهارخوری و نشیمن‌های یکسره در آپارتمان‌های امروزی کار نسبتا مشکلی است. زیرا نه تنها باید بدانیم از کجا شروع کنیم، بلکه باید کاربردهای مختلفی را در یک چارچوب واحد بگنجانیم.
1 – در یک اتاق چند منظوره باید برای هر بخش از فضا، یک ویژگی غالب در نظر بگیرید
برای مثال بخش غذاخوری را روی یک ویترین یا قفسه ظروف زیبا و بخش نشیمن را روی میز تلویزیون متمرکز کنید. در صورت امکان این دو بخش را در نقطه مقابل هم قرار دهید تا وزن ترکیب بندی اتاق متعادل بماند.
2 – با قرار دادن ماهرانه مبلمان، دیواری طبیعی میان دو بخش اتاق ایجاد کنید
با قرار دادن کاناپه یا یک جفت صندلی به طوری که پشت به محل غذا خوری باشد یا قرار دادن یک پاراوان می‌توانید دو بخش اتاق را از یکدیگر جدا کنید.
3 – هماهنگی و توازن را فراموش نکنید
با قرار دادن دو یا چند شیء کوچک در مقابل اشیای بزرگ و کنار هم قرار دادن صندلی‌ها و ساختن مجموعه‌هایی از لوازم تزیینی می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید.
4 – توجه کنید که دور میز غذا خوری فضای کافی برای عقب کشیدن صندلی و نشستن وجود داشته باشد. این فضا از هر طرف باید حداقل 90 سانتی متر باشد.
5 – مبل‌ها در اتاق نشیمن‌های بزرگ باید طوری قرار بگیرد که رسیدن و نشستن روی آن‌ها به سادگی امکان پذیر باشد و محل عبور و مرور برای مهمانان و میزبان موجود باشد.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود