دانستنی مهم درباره طراحی دکور اتاق‌خواب

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

دانستنی مهم درباره طراحی دکور اتاق‌خواب
اتاق خواب همان طور که از نامش پیداست، محل استراحت، آرامش و خوابیدن است. به همین دلیل و به طور معمول اغلب افراد برای چیدمان و تهیه لوازم داخل این اتاق دقت خاصی دارند و تلاش می‌کنند همه این وسایل در کنار هم، فضای آرامی را شکل دهد و به وجود آورد. همه ما پس از گذراندن یک روز سخت و سنگین به اتاق خواب خود پناه می‌بریم؛ جایی که انتظار داریم آرامش را به ما هدیه کند و بتوانیم در این مکان دوست‌داشتنی استراحت کنیم.
چیدمان اتاق خواب مهم است و در هر خانه‌ای باید به آن توجه کرد.اگر اتاق خواب‌های خانه شما مثل بسیاری از خانه‌های دیگر کوچک و جمع و جور است به این موارد دقت کنید:

تختخواب
به خاطر داشته باشید نباید تختخواب در وسط اتاق قرار بگیرد، چرا که با این کار فضا را کوچک‌تر خواهد کرد. بهتر است تختخواب را کنار یکی از دیوارها قرار دهید تا مرکز اتاق اشغال نشود. همچنین نباید روی تخت را با کوسن یا عروسک‌های زیاد شلوغ کنید. البته چند کوسن می‌تواند اتاق را زیباتر کند، اما اگر تعداد کوسن‌ها زیاد شود فضا را شلوغ می‌کند که این روش اتاق‌های کوچک را کوچک‌تر جلوه می‌دهد.

رنگ دیوارها
سعی کنید دیوارها را رنگ روشن بزنید؛ البته بد نیست اگر دوست دارید یکی از دیوارها را رنگ متفاوتی بزنید. حتی اگر فقط یکی از دیوارها رنگ تیره داشته باشد و بقیه دیوارها روشن باشد مشکلی پیش نمی‌آید؛ اما اگر برای تمام دیوارها رنگ‌های تیره یا نسبتا تیره را انتخاب کنید فضایی کوچک و دلگیر خواهید داشت که سخت می‌تواند آرامش را به شما هدیه کند. همچنین می‌توانید روی یکی از دیوارها به جای پوشش رنگ، از طرح چوب استفاده کنید. طرح چوب احساس صمیمیت و گرمای محیط را بیشتر خواهد کرد، البته اگر با بقیه فضای اتاق و وسایل آن همخوانی داشته باشد.

نور اتاق
نور اتاق خواب‌های کوچک را تا می‌توانید زیاد کنید. لوستری را انتخاب کنید که مانع عبور نور نشود، همچنین از لامپ مناسب با اتاق استفاده کنید. حتی برای بیشتر شدن نور می‌توانید منبع‌های نوری را بیشتر کنید. برای مثال آباژوری را روی پاتختی قرار دهید یا از آباژورهای پایه بلند در گوشه اتاق استفاده کنید. یک پرده نازک هم می‌تواند به کمک شما بیاید تا نور اتاق خواب کوچک خود را در روز بیشتر کنید. علت این موضوع استفاده از اتاق خواب برای مطالعه یا دیگر کارهای شخصی در طول روز یا هنگام استراحت شبانگاهی است.

تزئینات دیوار
در اتاق خواب‌های کوچک نباید از تزئینات زیاد استفاده کرد. این نکته شامل دیوارها هم می‌شود. دیوارها را نباید با انواع قاب شلوغ کرد. اگر مایل به چنین کاری هستید، بهتر است فقط از یک قاب استفاده کنید. می‌توانید قاب را بالای تختخواب نصب کنید تا زیبایی آن بیشتر شود. در مورد سایر دیوارکوب‌ها نیز این نکته را به یاد داشته باشید. اما موضوعی که نباید فراموش شود این که خوب است در اتاق خواب‌های کوچک آینه‌ای هم داشته باشیم. آینه فضا را بزرگ‌تر و شادتر نشان خواهد داد. اگر فضای اتاق خیلی کوچک است، می‌توانید روی در کمد اتاق خواب از آینه استفاده کنید. اگر این کار را انجام نداده‌اید حتما امتحانش کنید تا ببینید فضای اتاق تا چه حد دلباز خواهد شد.

کفپوش
در کنار تمام این موارد شما باید به اندازه کفپوش اتاق خواب هم دقت داشته باشید. بهتر است فرش یا موکتی متناسب با فضای اتاق انتخاب کنید، چرا که پوشش‌های بزرگ، فضای شلوغ‌تری ایجاد می‌کند.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت