سروش خلیلی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

سروش خلیلی (به انگلیسی: Soroush Khalili) هنرمند ایرانی، متولد 25 اسفند 1315 و درگذشته 1 فروردین 1385 بود.

آقای سروش خلیلی در سال 1315 در بندر مرزی آستارا دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدائی را در آستارا سپری کرد و در آغاز جوانی به دلیل شغل پدر، به اتفاق خانواده به تهران عزیمت نمود و در همان‌جا تحصیلات متوسطه را به پایان رساند.

وی به دلیل علاقه شدید به بازیگری جهت آشنایی با این رشته، در سال 1327 از عبدالحسین نوشین کمک گرفت. اولین نقش خود را در نمایش آرشین مالالان ایفا کرد. پس از آن برای تکمیل اطلاعات خود در کلاس‌های بازیگری صمد صباحی شرکت نمود. او پس از فعالیت در تئاتر گیتی زیر نظر حسین خیرخواه و گذراندن دوره یکساله بازیگری در تئاتر سعدی، به همراه دوستانش منوچهر قاسمی و کامل حلمی، در سال 1333 گروه هنری اسکار را تأسیس کرد.

سپس فعالیت تلویزیونی خود را با اجرای نمایش زنده در تلویزیون «ثابت پاسال» آغاز کرد. وی بعد از فعالیت در گروه تئاتر تلویزیونی هوشنگ منظوری و همکاری با ایستگاه تلویزیونی خصوصی آبادان، به استخدام وزارت فرهنگ و هنر در سال 1344 درآمد.

وی برای تکمیل دانسته‌هایش از دانشکده هنرهای دراماتیک فارغ‌التحصیل شد و فعالیت سینمایی را با بازی در فیلم یکی بود یکی نبود به کارگردانی رحیم روشنیان در سال 1338 آغاز کرد.

سروش خلیلی پس از مدتی با فاطمه دانش‌زاد یکی از بازیگران بنام سینمای ایران ازدواج نمود تا هر دو بازیگر، زندگی پر از افتخار را در سایه هم سپری کنند. سروش خلیلی اول فروردین ماه 1385 به هنگام نقش آفرینی در فیلم «بوی گل‌های وحشی» به علت عارضه قلبی درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت